Sist oppdatert: 16.05.2012 kl. 22:27
John:Det her er bare latterlig. Fake leg er så unødvendig, er selv 19 år gammel og utesteder hvor 18 åringer kommer inn består bare av fjortiser. Gleder meg til jeg blir 20 og kan komme inn på byen sammen ...
Loading
Emne
- 22. juli 2011
- 5 på gata
- Adopsjon
- Aldersgrenser
- Alkohol
- Arbeid
- Asyl- og innvandring
- Barnekonvensjonen
- Barnevern
- Bistand
- Blogg
- Bolig
- Demokrati
- Diskriminering
- Doping
- Dårlig råd
- Ekteskap
- Engasjert?
- Europa / EU
- Film og TV
- Flytte hjemmefra
- Forbruker
- Forelskelse
- Fritid
- Frivillig arbeid
- Funksjonshemning
- Førerkort
- Graviditet
- Hjelpetjenester
- Homofil
- Hør HER!
- Identitet
- Innlegg
- Kjønnslemlestelse
- Konfirmasjon
- Konfliktløsning
- Krig og fred
- Kriminalitet
- Kropp og helse
- Kultur
- Leksehjelp
- Likestilling
- Lov og rett
- Lovbrudd
- Mat og kosthold
- Menneskehandel
- Miljøvern
- Minoriteter
- Mobbing
- Mobil
- Musikk
- Nettvett
- Noveller
- Omskjæring
- Organisasjoner
- Politi
- Prevensjon
- Problemer hjemme
- Psykisk helse / følelser
- Pubertet
- Rasisme
- Reise
- Reklame
- Religionsfrihet
- Rettighetene dine
- Rusmidler
- Russetid
- Samer
- Seksuelle overgrep
- Sex og samliv
- Skilsmisse
- Skolehverdag
- Slanking
- Sorg
- Sosialhjelp
- Spill
- Spiseforstyrrelser
- Stat og kommune
- Stipend og støtte
- Studier i utlandet
- Tester
- Tobakk
- Trening og idrett
- Tvangsekteskap
- Utdanning
- Utenlandsopphold
- Valg 2013
- Vennskap
- Verneplikt / Forsvaret
- Vold
- Yrkesvalg
- Ytringsfrihet
- Økonomien din
Anabole steroider
Satser du på idretten? Hva gjør du dersom du blir skadet, og må fortsette å trene for å bli flinkere og sterkere? Er anabole steroider en grei løsning?Vote:
Quiz:
Anabole steroider har også mange bivirkninger:
- Kroppens normale hormonproduksjon forstyrres
- Sædcelleproduksjon blir nedsatt eller stoppet
- Impotens kan forekomme
- Fare for nedsatt leverfunksjon
- Kan føre til sukkersyke, åreforkalkning, håravfall på hodet og økt hårvekst på resten av kroppen
- Psykiske lidelser, angst, avhengighet, søvnproblemer
ung.no - offentlig og kvalitetssikret
”Jeg går idrettslinja, liker å være ute i aktivitet og trener vekter 4 dager i uka i tillegg. Jeg er 18 år, trener med en kameratgjeng av meg. Jeg har operert 3 ganger i høyre kne de siste to årene. Jeg har mistet all muskelstyrke i bena, kun fått trent godt med styrke i overkropp. Hver gang jeg NESTEN har blitt helt fin i kneet igjen, ble det en ny operasjon. Jeg er i mot anabole sterioder for å jukse seg til resultater, jeg er ikke interessert i det. Men er det greit å bruke anabole steroider i kontrollerte former, slik at jeg får litt fortgang på oppbyggingen av styrke og stabilitet i benet?”Anabole steroider - ikke en løsning
Anabole steroider anbefales absolutt ikke. En ting er at anabole steroider er ulovlig, noe som innebærer at bruk av stoffet er uetisk og umoralsk. Men skadene av stoffet kan også være livsfarlige.Utsetter trettheten
Anabole steroider fungerer på forskjellige måter; det korter ned restitusjonstiden, og utsetter trøtthetsfølelsen slik at utøveren kan presse seg enda mer noe som kan være livsfarlig.Dersom skaden ligger for eksempel i kne, vil en slik virkning føre til at skjelettet kan overbelastes enda mer før tretthet i muskelen ”sier fra” at den må hvile. Det er IKKE bra.
Bivirkninger
Kroppen produserer selv mindre og mindre testosteron ved bruk av anabole steroider, og det fører til avhengighet. Anabole steroider har også mange bivirkninger:- Kroppens normale hormonproduksjon forstyrres
- Sædcelleproduksjon blir nedsatt eller stoppet
- Impotens kan forekomme
- Fare for nedsatt leverfunksjon
- Kan føre til sukkersyke, åreforkalkning, håravfall på hodet og økt hårvekst på resten av kroppen
- Psykiske lidelser, angst, avhengighet, søvnproblemer
Bivirkningene kommer gjerne på et senere tidspunkt.
Bygg opp gradvis
Anabole steroider kan styrke muskelen raskere med god trening, men det kan også ødelegge skjelettet og leddene. ung.nos treningskonsulent anbefaler fortsstt trening etter anbefaling fra fysioterapeut/lege, og en stor dose tålmodighet. Bruk treningsmetoder som ikke gjør vondt. Dersom det er kneet som er skadet, anbefales svømming og sykling. Du kan også trene styrke så fremt det ikke gjør vondt. Treningen bør foregå gradvis, slik at skaden rekker å heles, og kan bygges opp igjen.Spis sunt og variert, så du får i deg alt du trenger av næringsstoffer. Selv om det tar tid, er det mye bedre å bygge opp styrken i muskulaturen ”ekte” enn ved å tilføre stoffer som ikke hører hjemme i kroppen!
Basert på råd fra ung.nos treningskonsulent
Les også
Megareksi: Kroppsbildeforstyrrelse blant gutter De formelig bor i helsestudioet, men blir aldri store nok. Guttenes liv styres av mat, trening og hormoner. For de såkalte megarektikerne blir ofte anabole steroider utfallet. | Ikke kluss med hormonene dine Hormonene styrer tusenvis av prosesser som skjer i kroppen din. Det er farlig og dumt og klusse med dette systemet. |
Tilleggskommentarer fra brukere
Her kan du kommentere artikkelen.07.10.2011 03:04
RR

Dette er det dummeste jeg har lest om AAS på utrolig lenge... Mange tror at de som bruker AAS er en liten gruppe, men da må du tro om igjen. AAS har blitt svært utbredt de siste årene, har sett alt fra snekere til folk som studerer på skoler der man trenger et vanvitig høyt snitt. Tullete å si at bolere er en liten gjeng med idioter.
23.09.2011 10:32
h.d.a.g

tusen takk for infoen no ska æ slutt tvært med denne dopingen selv om jeg fikk store muskler og damer..
11.12.2010 12:19
Maria

Kona til min halvbror mista broren sin som bare var 24 år da han tok overdose av steroider, drit i steroider, vær heller mann og tren til du blir stor!
09.11.2010 12:08
DOPMASTER

Jeg gjorde det... nå har jeg større muskle enn Arnold Schwartzneger!!!!!
14.07.2010 15:00
magnus!

dere må høre etter all form for narkotika er extremt farlig for kroppen anabole steroider jaja det er greit de første åra helt til man får liten penis knekker sammen får hjerteinfarkt jeg anbefaler ingen å prøve sånne midler det er en grunn til at de er for medisinsk bruk av folk som har vekttap å sånne ting ikke prøv disse midlene !!!!
11.02.2010 18:41
kim

Hei :) jeg lurer på en ting. jeg skal gå til jevnlige urinprøver for rus (narkotika) hos politiet, også bare lurer jeg på om anabole steroider også kommer fram på de prøvene de tar. (red: du kan sende inn ditt spørsmål på ung.no/oss)
04.11.2009 10:02
maguns

jeg kjenner et par i fra miljøet "gjøvik-oslo" der er det mange som er større en at de bare har fått i seg morsmelka! en av de er så store at han ikke kan kjøpe vanelige t-shorter. det må være noe dritt å måtte klyppe opp ermene på en fin t-shorte for de han ikke har plass til armen der, og tenk når han er 54 år og ikke orker å trene mer, alle musklene blir bare til fett og klumper. er det virkelig noen som vil ha så store armer at de ikke får holdt begge hendene på rattet sammtidig når de kjører bil`?
18.08.2009 15:16
Go'jenta

Har møtt mangen mennesker som har bolet seg. Og alle sammen er helt like! Det at kroppen ser ikke ut, i forhold til alt annet er en ting, men det som er skikklig farlig er det som skjer med hode.. En ting er at hode vokser og your wooho blir mye mindre. Det er en veldig vansklig livstil. Men for all del, det er mange som klarer det fint, og ikke overdriver. Selv om det finnes en stor hovedgruppe som viser hvordan det er, de som har null kontroll over sinn eller kropp. Herregud & Fader! "Se hva jeg har a, alt det nyeste! Har ei skikklig babe og masse barn. Ja, jeg er nok blitt for dum i hode til og noen gang få meg en jobb eller et normalt liv. For jeg har nemlig svidd av alt av sosial antenner. Dessuten vet jeg heller ikke hva som er rett & galt lenger, så for min del gjør det meg fint lite og banke opp et totalt ukjent menneske:)" Poor thing..
08.01.2011 22:08
arild h

det er ballene som blir mindre ikke penis.testo blir laget i testikklene og når du boler så stopper produktsjonen av testo og ballene krymper til slutt inn til 2 små erter ;)
27.05.2009 00:18
rndm

Skremselspropaganda, lite objektivt og langt ifra nøytralt. Dette vitner om kun en ting; skribenten her har ingen kunnskap om temaet overhodet.
Min lege sa; Det som er oppsiktsvekkende med anabole steroider er at så mange bruker det, på grunn av nettopp sjeldne bivirkninger ved vettug bruk.
Min lege sa; Det som er oppsiktsvekkende med anabole steroider er at så mange bruker det, på grunn av nettopp sjeldne bivirkninger ved vettug bruk.
11.05.2009 20:24
Kim

"Øker testo prod naturlig", Hvor i all verden har du det ifra?
Ja, steroider kan senke testo-prod. Alle reagerer forskjellig, men de fleste vil fortsatt ikke merke noen forskjell. Om du kjører en kur og venter noen få mnd så er testo-produksjonen tilbake der den var.
Om man bør bruke anabole steroider eller ikke er helt opptil hver og en, noen synes det er dumt og andre synes det er verdt sjansen. Vurderer du bruk av steroider bør du sette deg ned og lese de neste 2 ukene, lær deg så mye som mulig om steroider og kroppen, og se heller hva du vil når du vet hva du utsetter deg for. Er det fortsatt verdt det, ja da kliner du til.
Selv vet jeg rimelig mye om steroider, og kommer til å kjøre minst en kur, mest fordi testosteronet mitt ikke strømmer igjennom kroppen som det skal.
Hadde jeg bygd like fort som gjennomsnittet, og ikke trent i 5mnd uten noe som helst resultater, ville jeg nok ikke tatt sjansen.
Ja, steroider kan senke testo-prod. Alle reagerer forskjellig, men de fleste vil fortsatt ikke merke noen forskjell. Om du kjører en kur og venter noen få mnd så er testo-produksjonen tilbake der den var.
Om man bør bruke anabole steroider eller ikke er helt opptil hver og en, noen synes det er dumt og andre synes det er verdt sjansen. Vurderer du bruk av steroider bør du sette deg ned og lese de neste 2 ukene, lær deg så mye som mulig om steroider og kroppen, og se heller hva du vil når du vet hva du utsetter deg for. Er det fortsatt verdt det, ja da kliner du til.
Selv vet jeg rimelig mye om steroider, og kommer til å kjøre minst en kur, mest fordi testosteronet mitt ikke strømmer igjennom kroppen som det skal.
Hadde jeg bygd like fort som gjennomsnittet, og ikke trent i 5mnd uten noe som helst resultater, ville jeg nok ikke tatt sjansen.
27.01.2009 10:46
Kain

Steroider er ikke bra uansett, jo mindre du har hormon problemer bør man absolutt holde seg unna. Det og bli stor og sterk kan man oppnå med vanlig trening. Fordelene egentlig med dette er at det går fort og at man restituerer mye forter.Ellers kan man oppnå det andre naturlig. Dessuten når man er ren og øker testo prod naturlig så vil jo det lønne seg i det lange løp fremfor og dytte det i seg.Da vil man jo ha en grei testo prod gjennom resten av livet.
24.01.2009 11:29
Girl

Skjønner ikke helt hvorfor noen gutter er så sinnsykt opphengt i store muskler. Ja, det er fint med litt six pack og kanskje litt muskler i armene, men man trenger ikke se ut som en bodybuilder.
Selv synes jeg det IKKE er fint i det hele tatt med gigantiske menn/gutter, som ahr blodårene tytende ut over alt. Hvertfall ikke når de har gjort det på en "falsk" måte. Mye mer sexy med gutter som er fornøyd med kroppen, spiser sunt og trener!
Selv synes jeg det IKKE er fint i det hele tatt med gigantiske menn/gutter, som ahr blodårene tytende ut over alt. Hvertfall ikke når de har gjort det på en "falsk" måte. Mye mer sexy med gutter som er fornøyd med kroppen, spiser sunt og trener!
08.01.2011 22:12
arild h

sjønner ikke at damer tar silikon i puppene, mye mer sexy med naturlige damer
28.10.2010 16:50
Jenter er dumme

"falsk" måte?
Steroider er som noen over sa, et legemiddel.
Du får ikke muskler på en falsk måte ved bruk av anabole steroider, du må fortsatt trene deg ihvjel i gymmen, du må faktisk trene mer, spiser mer enn vanlig. Så ikke snakk om noe du ikke vet hva er, og hvor hardt du må jobbe hvis du bruker det.
Steroider er som noen over sa, et legemiddel.
Du får ikke muskler på en falsk måte ved bruk av anabole steroider, du må fortsatt trene deg ihvjel i gymmen, du må faktisk trene mer, spiser mer enn vanlig. Så ikke snakk om noe du ikke vet hva er, og hvor hardt du må jobbe hvis du bruker det.
22.11.2010 16:28
Herregud

Man får jo muskler på en falsk måte. Selv om man må trene hardt, så vokser jo musklene 10 ganger fortere. Vedder på at du bruker det selv.
12.12.2008 16:13
ShutUpAndSquat

Haha propaganda på høyt nivå det her. Dere som virkelig er interessert i AAS bør sjekke ut noen andre mer nøytrale sider, for det her er bare skremmetaktikk. Men, jeg er delvis enig med deg hardgainer. Jeg synes ikke at AAS skal brukes av fjortisser som har trent i ei uke og ikke vokser.
Problemet til de fleste er at de har ikke rett kosthold. Kosthold har så utrolig mye å si hvis du vil bli stor. Hiv deg på en diett med 6-7 måltider til dagen med masse prots. Jeg trente selv i 4 år før jeg i det hele tatt rørte AAS, og jeg leste meg opp på alt før jeg satte første sprøyta.
En annen ting til dere som har lyst å prøve, ikke bruk tabletter. Det er så jævlig hardt på nyrene at du kan ende opp med varige men. Bruk sprøyter, ha PCT og bruk kontrollerte doser så har du minimert bi's som du kan få. Verste jeg har fått er kviser.
Shut up and SQUAT!
Problemet til de fleste er at de har ikke rett kosthold. Kosthold har så utrolig mye å si hvis du vil bli stor. Hiv deg på en diett med 6-7 måltider til dagen med masse prots. Jeg trente selv i 4 år før jeg i det hele tatt rørte AAS, og jeg leste meg opp på alt før jeg satte første sprøyta.
En annen ting til dere som har lyst å prøve, ikke bruk tabletter. Det er så jævlig hardt på nyrene at du kan ende opp med varige men. Bruk sprøyter, ha PCT og bruk kontrollerte doser så har du minimert bi's som du kan få. Verste jeg har fått er kviser.
Shut up and SQUAT!
11.08.2008 21:51
hardgainer

de som føler de 'må' begynne med steroider burde kanskje gjort litt research på å perfeksjonere til 100% base øvelsene, bevegelighet, tøying, ernerings behov, søvn behov. kanskje sjekke ut naturlig trening/bygging. kanskje man finner ut at 'hardgainers' trening er verdt å prøve istede. en type trening med kun en base øvelse pr kroppsdel i uken i 1 sett (type rest-pause, all out), splitt så man trener max 3 dg/uke. hver uke prøver man å øke belastningen med 1/2-3 kg. i kombinasjon med protein rik kost og skikkelig mat (lite prossesert) bør det løsne for dere. kunnskap er makt. full front squat rules. ord.
25.06.2008 15:43
anon

Ja, helt greit det som står der.
Steroider har mange - mange negative sider.
Men, de har også " posetive " sider. Du vokser fort, motivasjon, selvtillit. Nå skal ikke jeg sitte og forsvare doping. Men, dere kan ta med "posetive" sider ved anabolesteroider. Og dere tar med alle bivirkningene som er ved - Anadrol og de værste steroidene. Hva med Primobolan ? Winstrol? som er mye mildere og " snillere " steroider.
Takk.
Steroider har mange - mange negative sider.
Men, de har også " posetive " sider. Du vokser fort, motivasjon, selvtillit. Nå skal ikke jeg sitte og forsvare doping. Men, dere kan ta med "posetive" sider ved anabolesteroider. Og dere tar med alle bivirkningene som er ved - Anadrol og de værste steroidene. Hva med Primobolan ? Winstrol? som er mye mildere og " snillere " steroider.
Takk.
Legg inn en melding!
Spørsmål og svar
Blir penisen blir mindre av produktet: http://...)Hei Vi kjenner ikke til preparatet du viser til, men leger ved en artikkel som sier noe om mulig bivirkninger av anabole steroider. Det beste er å satse på egen styrke og glede i...
Spørsmål om hvordan jeg skal legge på meg.
Hei! Takk for at du skriver inn til oss...og beklager at det tar litt tid i disse ferietider før du får svar. Du er inn på mange ting, og jeg tenke jeg kunne starte på toppe...
Hei jeg er ein gutt på 14 år trener med benkpress og skr&arin...
Hei! For det første vil jeg anbefale deg å ikke trene samme muskelgruppe hver dag, men heller variere noe dersom du vil trene styrke hver dag. En muskelgruppe bør ikke trenes of...
Hai, jeg lurer på hva som kan skje med meg når jeg bruker anabole st...
Hei! Anabole steroider fungerer på forskjellige måter; det korter ned restitusjonstiden, og utsetter trøtthetsfølelsen slik at utøveren kan presse seg enda mer og tr...
Ukens tema
Råd om hvordan takle det store fokuset på rettssaken etter 22. juli: ung.no/22juliStill oss et spørsmål
Mest lest på ung.no
Drikk sikrere
Skal du ut i kveld? Pass på at du har kontrollen. Ta med deg disse gode drikketipsene fra andre ungdommer.Eksamensangst?
Mennesker er livredde for å gjøre det dårlig, og de er redde for dårlige resultater. Eksamen nærmer seg - er du stressa? Det finnes gode råd!Russ og rus
Russefeiringen er en tid der mange drikker mye alkohol, og hvert år blir russ alkoholforgiftet. De fleste av knuteregler er ufarlig lek og moro, men noen knuteregler handler om å drikke alkohol i så store mengder over et begrenset tidsrom at det kan være livsfarlig. Ta ansvar for at du og vennen din kommer dere helskinnet ut av russetiden. Les og lær av ungdommenes egne drikketips.


