kristin:Tømme hodet for tanker og bekymringer, føle et øyeblikk at alt er som det skal og intet trenger å endres. Nå den indre roen, godta og elske den du er, menneskene og omgivelsene rundt deg - det er lykk...
Her finner du svar på det meste
- » 5 på gata
- » Adopsjon
- » Aldersgrenser
- » Alkohol
- » Arbeid
- » Asylsøkere
- » Barnevern
- » Bistand
- » Blogg
- » Bolig
- » Chat
- » Demokrati
- » Dine rettigheter
- » Diskriminering
- » Diskuter
- » Doping
- » Ekteskap
- » Europa/EU
- » Film/TV
- » Fjellvett
- » Flytte hjemmefra
- » Forbruker
- » Forelskelse
- » Forsikring
- » Frivillig arbeid
- » Funksjonshemning
- » Førerkort
- » Graviditet
- » HIV/Aids
- » Hjelpetjenester
- » Homofili
- » Husdyr
- » Hør HER!
- » Identitet
- » Idrett og trening
- » Innlegg
- » Kildekritikk
- » Kjønnsidentitet
- » Kjønnslemlestelse
- » Kjøpepress
- » Konfirmasjon
- » Konfliktløsning
- » Krig og fred
- » Kriminalitet
- » Kropp og helse
- » Kultur
- » Likestilling
- » Lov og rett
- » Mat og kosthold
- » Menneskehandel
- » Miljø
- » Minoriteter
- » Mobbing
- » Mobiltelefon
- » Musikk
- » Nettvett
- » Noveller
- » Omskjæring
- » Organisasjoner
- » Politi
- » Prevensjon
- » Problemer hjemme
- » Psykisk helse
- » Pubertet
- » Quiz
- » Rasisme
- » Reise
- » Reklame
- » Religionsfrihet
- » Ressurser
- » Ris og ros/ung.no
- » Rusmidler
- » Russetid
- » Samer
- » Seksuelle overgrep
- » Sex og samliv
- » Shopping
- » Sjøvett
- » Skilsmisse
- » Skolehverdag
- » Slanking
- » Sorg
- » Sosialhjelp
- » Spill
- » Spiseforstyrrelser
- » Stat og kommune
- » Statistikk
- » Stipend/støtte
- » Studier i utlandet
- » Tester
- » Tobakk
- » Trafikkregler
- » Tvangsekteskap
- » Ung makt
- » Utdanning
- » Utenlandsopphold
- » Valg
- » Vennskap
- » Verneplikt/forsvar
- » Vold
- » Vote
- » Yrkesvalg
- » Ytringsfrihet
- » Økonomi
Valg
Hva er egentlig forskjellen på et stortingsvalg og et kommune- og fylkestingsvalg? Hva kunne du tenke deg å stemme? Hvorfor? Les mer og diskuter her på ung.no. Du kan også laste ned valgbrosjyren fra 2009. Svaret på mobilquizen finner du i artikkelen.
Quiz:
Hva stemmer du eller hva kunne du tenkt deg å stemme? Hvorfor velgder du akkurat det partiet? Bruk kommentarfeltet under og del med andre.
ung.no - offentlig og kvalitetssikret
Det er viktig at du blir klar over din rett til å stemme, men også at du får informasjon om hvordan du faktisk gjør det. Mange saker avgjøres lokalt - derfor er det viktig at DU tar et valg, for også DIN stemme teller! Last ned vår Valg09 - brosjyre. Beregnett på foørstegangsvelgere. Brosjyren er laget på oppdrag fra Kommunal- og regionaldepartementet (KRD). Du kan lese den her (pdf-fil) hvis du har acrobat reader.

Svaret på mobilquizen:
A: FrpU
Jeg er unik!
B: Senterungdommen
Ikke til venstre, ikke til høyre, men rett framover.
C: Rød ungdom
Det handler om å velge side
D: KrfU
Tør å drømme større!
E: Unge venstre:
Klima, skole, EU
F: Sosialistisk ungdom
Du bør stemme før hushaien din gjør det.
G: Unge Høyre
Valgfritt sidemål nå!
H: AUF
Om du bryr deg om urettferdighet.
Spørsmål og svar
Er det mulig å stemme i et valg det året man fyller atten? K...Hei! Når det gjelder å stemme ved valg, må du fylle atten år innen utgangen av valgåret. 14. september neste år er det stortingsvalg. Fyller du atten år før 31. desember 2009 kan du med andre ord s...
Må man stemme når man blir 18..
HeiMan MÅ ikke stemme selv om man er 18 år, men hvis du ikke stemmer, kan du heller ikke være med på å påvirke samfunnet du lever i.Man kan stemme fra det året man fyller 18 år, dersom det er valg det...
Hei. Jeg skal skrive en kronikk til en lokalavis angående un...
HeiVi har ingen statistikk for forteller omfanget av førstegangsvelgere, men på NRK Dagrevyen denne uken ble det nevnt at ca halvparten av førstegangsstemmere stemmer. Du kan ta kontakt med dem eller ...
Tilleggskommentarer fra brukere
Her kan du kommentere artikkelen.
samfunnsengasjert
07/09/2010 - 20:10
Stem Høyre.
15/09/2009 - 17:56
Stem AP eller SV, for de tenker på framtiden for Norge og verden, la oss ta USA som eksempel, USA er et veldig fint land, men det er en STOR forskjell mellom de rike og de fattige. I en Norge styrt av Frp eller høyre så vil de som er født i et fattig familie ende fattig, men takket være arbeidspartiet vil også de svake få hjelp. FRP snakker bare blablabla, og handler blobloblo XD
AP and SV 4 EVER!!!!
AP and SV 4 EVER!!!!
15/09/2009 - 02:17
KARL 13/09/2009 - 20:38
STEM AP,DE HAR LOVET MYE FØR,OG KLART Å FULLFØRE MYE I DISSE 4 ÅRENE ,MEN ALT KAN IKKE OPPNÅS MED ENGANG.DISSE TO PARTIENE HAR STOR FORSKJELL NÅR DET GJELDER POLITIKKEN,JEG SYNS AP ER DEN BESTE FOR NORGES FREMTID ,DE SETTER HØY FOKUS PÅ Å BEGYTTE MILJØET OG AT MINDRE SKAL BLI ARBEIDSLEDIGE.FRP LOVER OG SNAKKER MYE,MEN HAR IKKE OVERBEVIST OSS EN GOD STRATEGI PÅ Å FORANDRE TING! stem ap!
_____-
helt enig, jeg er speielt fornøyd med APs satsing på vei standaren i Norge, Ingen land i europa har så vedlikeholdte veier som Norge.
NEI, er vi ikke lei av at ap har kjørt skuta i så mange år. Jeg oppfordrer til å stemme alt annet en rød grønt.
Krf, Høyre, Frp, og kanskje til å med de jævla nazi partiene. NorgesIdiotene eller hva faen de heter, bare ikke ap.
STEM AP,DE HAR LOVET MYE FØR,OG KLART Å FULLFØRE MYE I DISSE 4 ÅRENE ,MEN ALT KAN IKKE OPPNÅS MED ENGANG.DISSE TO PARTIENE HAR STOR FORSKJELL NÅR DET GJELDER POLITIKKEN,JEG SYNS AP ER DEN BESTE FOR NORGES FREMTID ,DE SETTER HØY FOKUS PÅ Å BEGYTTE MILJØET OG AT MINDRE SKAL BLI ARBEIDSLEDIGE.FRP LOVER OG SNAKKER MYE,MEN HAR IKKE OVERBEVIST OSS EN GOD STRATEGI PÅ Å FORANDRE TING! stem ap!
_____-
helt enig, jeg er speielt fornøyd med APs satsing på vei standaren i Norge, Ingen land i europa har så vedlikeholdte veier som Norge.
NEI, er vi ikke lei av at ap har kjørt skuta i så mange år. Jeg oppfordrer til å stemme alt annet en rød grønt.
Krf, Høyre, Frp, og kanskje til å med de jævla nazi partiene. NorgesIdiotene eller hva faen de heter, bare ikke ap.
15/09/2009 - 02:12
Grete 09/06/2009 - 14:53
Frp er for egoister.
AP er for ALLE:D
_____-
Helt enig med deg der, Jeg mener at vi burde sende enda mer penger ut av landet, opprette egene fri soner der illegale invandrere kan være trygge, eller hvorfor ikke like godt gi landet bort, Vi kan jo ikke være så jævlig egoister som FRP. Som er så egoister at de vil bruke de pengene vi sender ut av norge på Norge istedet. Mener at vi i norge burde sette andres behov forann våre egene, eller er vi jo rasister.
(sarkasme slutter)
STEM FRP 2013, eller kan det bli en rødgrønn (brun) regjering og det vil bli katastrofe (sånn som nå)
Med unntak hvis du er en samfunnstaper som ikke har fullført ungdomsskolen engang og klager over hvorfor du ikke tjener så godt på jappis kebab eller kassa til kiwi. Ta utdanning og stem borgelig du tener på det!
Frp er for egoister.
AP er for ALLE:D
_____-
Helt enig med deg der, Jeg mener at vi burde sende enda mer penger ut av landet, opprette egene fri soner der illegale invandrere kan være trygge, eller hvorfor ikke like godt gi landet bort, Vi kan jo ikke være så jævlig egoister som FRP. Som er så egoister at de vil bruke de pengene vi sender ut av norge på Norge istedet. Mener at vi i norge burde sette andres behov forann våre egene, eller er vi jo rasister.
(sarkasme slutter)
STEM FRP 2013, eller kan det bli en rødgrønn (brun) regjering og det vil bli katastrofe (sånn som nå)
Med unntak hvis du er en samfunnstaper som ikke har fullført ungdomsskolen engang og klager over hvorfor du ikke tjener så godt på jappis kebab eller kassa til kiwi. Ta utdanning og stem borgelig du tener på det!
hoho
13/09/2009 - 20:47
frp s politikk er på mange måter fristende ,men det gjør ikke landet godt etter lang tid! ikkkkkee stem frp!
KARL
13/09/2009 - 20:44
unnskyld ,skrive feil,jeg mener at norge ikke burde væære anhengig av olje
KARL
13/09/2009 - 20:43
NORGES ØKONOMI BURDE VÆRE AVHENGIG AV OLJE,DERFOR BURDE MAN IKKE SETTE IGANG BORRING I LOFOTEN,VI BURDE HELLER SKAPE VERDI PÅ ANDRE MÅTER,MEN Å TA NATURENS RESSURSER SOM ER BEGRENSET ER IKKE TRYGT. STEM DERFOR PÅ SV FOR NORGES FREMTID!!
KARL
13/09/2009 - 20:38
STEM AP,DE HAR LOVET MYE FØR,OG KLART Å FULLFØRE MYE I DISSE 4 ÅRENE ,MEN ALT KAN IKKE OPPNÅS MED ENGANG.DISSE TO PARTIENE HAR STOR FORSKJELL NÅR DET GJELDER POLITIKKEN,JEG SYNS AP ER DEN BESTE FOR NORGES FREMTID ,DE SETTER HØY FOKUS PÅ Å BEGYTTE MILJØET OG AT MINDRE SKAL BLI ARBEIDSLEDIGE.FRP LOVER OG SNAKKER MYE,MEN HAR IKKE OVERBEVIST OSS EN GOD STRATEGI PÅ Å FORANDRE TING! stem ap!
Valg 09
13/09/2009 - 13:19
De som er for borring i lofoten er: AP, V, H, Frp, Krf, Rødt og Sp.
ps: det er ikke bare frp som er for.
Såå..... det er ikke bare de som ødelegger landet vårt. folkens.. føll litt med a.
ps: det er ikke bare frp som er for.
Såå..... det er ikke bare de som ødelegger landet vårt. folkens.. føll litt med a.
Stortingsrepresentant for FrP
13/09/2009 - 13:11
Asyl- og innvandringspolitikk
Fremskrittspartiet er opptatt av at alle borgere i Norge skal oppleve et fritt og åpent samfunn. Likeledes er FrP opptatt av at ingen skal forskjellsbehandles på bakgrunn av hudfarge, religionstilhørighet eller etnisk bakgrunn. For å få dette til er det viktig at innvandrings- og integreringspolitikken fungerer godt. Alle skal ta del i samfunnet, ha like rettigheter og like plikter. FrP mener dagens innvandrings- og integreringspolitikk er naiv og snillistisk. Ved å ta imot flere enn vi klarer å integrere, vil utfordringene vi ser i dag bare forsterkes i årene som kommer. Alt for mange av dem som har fått opphold i Norge, står utenfor arbeids- og boligmarkedet. FrP mener at mye av årsaken skyldes lite vellykket innvandrings- og integreringspolitikk.
Selv om den rødgrønne regjeringen prøver å skape et inntrykk av at den er restriktiv og opptatt av integrering, er faktum det motsatte. Antall asylsøkere ble mer enn doblet fra 2007 til 2008, til over 14.000 personer. Norge er ifølge FNs høykommissær for flyktninger (UNHCR) det landet i verden som har størst asylvekst. Norge tok i 2008 til sammenlikning imot seks ganger så mange asylsøkere som Danmark. I tillegg har antallet familiegjenforeninger økt med 50 prosent under regjeringens tid. I første kvartal 2009 kom det 63 prosent flere asylsøkere til Norge enn i samme periode ifjor.
Fremskrittspartiet er opptatt av at alle borgere i Norge skal oppleve et fritt og åpent samfunn. Likeledes er FrP opptatt av at ingen skal forskjellsbehandles på bakgrunn av hudfarge, religionstilhørighet eller etnisk bakgrunn. For å få dette til er det viktig at innvandrings- og integreringspolitikken fungerer godt. Alle skal ta del i samfunnet, ha like rettigheter og like plikter. FrP mener dagens innvandrings- og integreringspolitikk er naiv og snillistisk. Ved å ta imot flere enn vi klarer å integrere, vil utfordringene vi ser i dag bare forsterkes i årene som kommer. Alt for mange av dem som har fått opphold i Norge, står utenfor arbeids- og boligmarkedet. FrP mener at mye av årsaken skyldes lite vellykket innvandrings- og integreringspolitikk.
Selv om den rødgrønne regjeringen prøver å skape et inntrykk av at den er restriktiv og opptatt av integrering, er faktum det motsatte. Antall asylsøkere ble mer enn doblet fra 2007 til 2008, til over 14.000 personer. Norge er ifølge FNs høykommissær for flyktninger (UNHCR) det landet i verden som har størst asylvekst. Norge tok i 2008 til sammenlikning imot seks ganger så mange asylsøkere som Danmark. I tillegg har antallet familiegjenforeninger økt med 50 prosent under regjeringens tid. I første kvartal 2009 kom det 63 prosent flere asylsøkere til Norge enn i samme periode ifjor.
12/09/2009 - 12:58
Ikke kom her å fortell oss at FRK ikke er et rasistik Parti. Kjære dere ass det synes lang vei at FRP ER ET RASISTISK PARTI. nÅR DE FIKK SPØRSMÅL OM Å Å svare på om de var rasistiske gadd de ikke engang å svare på det. De prøver å kaste ut utlendinger av landet. Det ser vi godt på medlemene i FRP. De rødgrønne partiene er faktisk for at asyle blir vurdert når de kommer til landet, Men det er ikke FRP. de vil bare kaste ut alle som kommer til landet fordi de har rasistiske holdninger og tror at alle innvandrere er kriminelle. Jeg skal fortelle Frp at det faktisk er mange utlendinger som kommer hit. de er ikke kriminele de får seg jobb og gjør jobben bedre en dere norskeeeee.
12/09/2009 - 12:51
ikke stemm FRP. Det er dårlig valg de lover bare masse. Det er et raistisk parti. DÅRLIG VALG!!!!!
12/09/2009 - 12:44
Heisann =) Må bare takke for en kjempe bra side.. Stå På =) Dere politikere lover mye ass.. En ting er å love masse, men en annen ting er faktisk holde det dere lover. Jeg har lest og vurdert partiene og ut ifra det menneskesynet og de verdiene som jeg mener er riktige. Det er selvfølgelig de rødgrønne partiene. Stå På AP, SV og Rød. Dere gjør en kjempeinnsats.
Robert
10/09/2009 - 10:29
Heia Rødt, stemme Rødt
GrEEnSplaT^
09/09/2009 - 17:04
Lol denne dritten suger ass, stem ap idioter
Frp kan gå å knulle seg selv
Frp kan gå å knulle seg selv
Mocca
09/09/2009 - 13:35
Det å stemme FRP har ingenting med rasisme å gjøre, men det er et forsøk på å opprettholden den norske kulturen som forsvinner mer og mer pga høy invandring. Det vil alltid være invandring. Det har med regler som ligger på verdensbasis, men i Norge har vi et høyere invandrigstall pga at idet det kommer flyktninger ulovlig inn til landet, sender vi ikke dem tilbake. Men vi sender dem på asylmottak. Det er bare snakk om å sette regler og ikke bli utnyttet. Det er desverre litt for mange som utnytter nettopp Norge fordi Norge skal være så grei.
Me!
09/09/2009 - 13:05
Er det bare meg eller er det mange rasister her i landet??
Johanne.
09/09/2009 - 12:10
stem ap, ap er det beste pariet, og tenker på den neste generasjonen,i forhold til hva frp, krf osv gjør. Jeg er fra sør-varanger, i finnmark, og finnmark ap, er ganske opptatt av fornyelser av skoler, veier, osv osv .. Ap er rett og slett best .
matz
08/09/2009 - 13:57
Vi kan ikke ha oljeborring i lofoten, enom det skjer en ulykke da Dør MASSE fisk.De sier at etyter oljen vil norge kansje kunne leve på fisken men det kan vi ikke vis FRP ødlegger den!
08/09/2009 - 13:48
Stem Rødt! Da vil du se Forandring!
FRP ødlegger norge!
FRP ødlegger norge!
AC
07/09/2009 - 22:02
Unge Høyre! Nynorsk er noe dritt for oss med bokmål! Og for dem med nynorsk, er nok bokmål noe dritt for dem!
07/09/2009 - 20:37
hves det e noen parti som sug så e det fremtidspartiet
S.P.
06/09/2009 - 21:14
Meg:
Nei. Denne skoledebatten var i Østfold. Ganske lærerik og jeg fikk en klar tanke om hvilke partier som IKKE får min stemme.
Nei. Denne skoledebatten var i Østfold. Ganske lærerik og jeg fikk en klar tanke om hvilke partier som IKKE får min stemme.
hilde
05/09/2009 - 14:02
ops, mener norge
hilde
05/09/2009 - 14:01
til noen her oppe, uten oljeborring blir noge fattig. vi har penger pågrunn av oljen,.. stem frp, for strengere innvandringsregler og lavere bensin og billgere alkohol, og lavere skatt og alle de positive tingene, stem frp for å beholde privatskole d trenger vi, uten privatskole hadde ikke eg fått gå den linjen jeg vil gå.. DERFOR STEMMER JEG FRP!
Meg
04/09/2009 - 14:31
S.P:
Denne skoledebatten, den var ikke tilfeldigvis i Seljord?
Om jeg hadde kunnet, tror jeg jeg hadde stemt FrP.
Denne skoledebatten, den var ikke tilfeldigvis i Seljord?
Om jeg hadde kunnet, tror jeg jeg hadde stemt FrP.
KingGoth
04/09/2009 - 09:24
jeg skulle til butikken for å kjøpe meg en lefse til 12KR som den altid har kostet, men takket være AP(e)kostet den 15KR!! jeg hadde bare med meg 12KR så jeg fikk ikke kjøpt lefsa mi.. D: stem FRP for lavere skatter og pris!!!!
Patti boy
04/09/2009 - 09:17
jeg synes AP ikke har fått gjort så veldig i år. jeg ville sett ossen et annet parti ville gjort det i regjeringa.
KingGoth
04/09/2009 - 09:14
VerdensHerredømme FTW!!!
KingGoth
04/09/2009 - 09:13
Politikk SUGER!!!!
.
03/09/2009 - 17:28
KRF e best!=D
karamell
02/09/2009 - 17:42
jeg kan ingenting om valg, og nå som har med politikere og gjøre :( :S noen som har nettsider som jeg kan lese på ?
ma
02/09/2009 - 01:35
stem mot oljeboring!!!!!
ikke frp.
De som stemmer på frp er faktisk de som kommer til å lide mest...
ikke frp.
De som stemmer på frp er faktisk de som kommer til å lide mest...
Jarle Lilleland
01/09/2009 - 14:25
Stem FrP og se forandring i Norge! MVH. FpU =)
T
01/09/2009 - 11:26
Stem på et parti som er i mot oljeboring i lofoten og vesterålen. Jeg er selv fra området. Familien min er og har vært fiskere i flere generasjoner. For mange blir det et mareritt hvis fiske forsvinner, mange blir uten jobb å gå til. Selv om det blir flere arbeidsplasser, er det mange som mister en. Vi må tenke på framtiden og miljøet. Hva skjer med klimaet hvis det blir mer olje? Vi må bli kvitt forurensingen!! Har selv ikke lov å stemme, men til dere som kan, stem i MOT oljeboring!!
peder
01/09/2009 - 10:26
høgre velg
S.P.
31/08/2009 - 21:54
Å si at de rødgrønne ikke har utrettet noe som helst er tull! De positive tingene blir sjelden nevnt i media. Norge har klart seg bra gjennom finanskrisa så langt. Med en liberalistisk politikk (les: FrP) ville dette foregått på en helt annen måte, kanskje ville det ikke gått like bra. Det er dessuten få partier som greier å utrette mirakler på 4 år. Departementene som jobber innefor de ulike områdene, utdanning, kirke og kultur, utenriks osv, består av de sammen, uavhengig av hvilken regjering som sitter ved makta. Regjeringen må forholde seg til Stortinget der det er representanter fra de andre partiene. Vedtak og endringer tar tid (les: politisk treghet).
Det politikere kanskje burde gjort, er å komme med færre løfter. På den måten ville man unngått for mange løftebrudd. Og, for all del, det er greit å påpeke løftebrudd, men det finnes ikke en regjering som ikke ville ha hatt noen brudd. I valgtider loves det gull og grønne skoger fra alle kanter, og det er urealistisk å fovene at partiet man holder med vil innfri på alle punkter. Koalisjonsregjeringer vil også være utfordrende fordi partiene har ulikheter. Jeg syns de rødgrønne takler dette. Bra.
At Senterpartiet er mot EU, og ellers støtter mye av det jeg står for, gjør at de er et naturlig valg for meg.
Vi hadde debatt på skolen i dag, med besøk av lokal"politikere". De fleste partier, med unntak av SP og Pensjonistpartiet, hadde sendt sine yngste, og det jeg fikk ut av åpningsinnlegget til Høyres representant var hvorvidt gutten hadde draget eller ikke. FrPs representant snakket om å ha baller. SVs representant var usympatisk, og det virket som om alle disse stod på barrikadene i hver eneste sak de drøftet. Jeg har aldri følt meg så stigmatisert noen gang. Vi ble snakket til som om vi var hjernedøde hele gjengen, "nei til nynorsk", "hurra for sprit", "jeg vil ha et godt sexliv!" (siden når ble dette en sak for Stortinget?) SPs representant derimot snakket saklig om sin politikk. Må si han hjalp til med å overbevise meg. Han snakket til oss som om vi var oppegående mennesker med tanke for mer enn bare trivialiteter. (Dette ble langt. Beklager)
Det politikere kanskje burde gjort, er å komme med færre løfter. På den måten ville man unngått for mange løftebrudd. Og, for all del, det er greit å påpeke løftebrudd, men det finnes ikke en regjering som ikke ville ha hatt noen brudd. I valgtider loves det gull og grønne skoger fra alle kanter, og det er urealistisk å fovene at partiet man holder med vil innfri på alle punkter. Koalisjonsregjeringer vil også være utfordrende fordi partiene har ulikheter. Jeg syns de rødgrønne takler dette. Bra.
At Senterpartiet er mot EU, og ellers støtter mye av det jeg står for, gjør at de er et naturlig valg for meg.
Vi hadde debatt på skolen i dag, med besøk av lokal"politikere". De fleste partier, med unntak av SP og Pensjonistpartiet, hadde sendt sine yngste, og det jeg fikk ut av åpningsinnlegget til Høyres representant var hvorvidt gutten hadde draget eller ikke. FrPs representant snakket om å ha baller. SVs representant var usympatisk, og det virket som om alle disse stod på barrikadene i hver eneste sak de drøftet. Jeg har aldri følt meg så stigmatisert noen gang. Vi ble snakket til som om vi var hjernedøde hele gjengen, "nei til nynorsk", "hurra for sprit", "jeg vil ha et godt sexliv!" (siden når ble dette en sak for Stortinget?) SPs representant derimot snakket saklig om sin politikk. Må si han hjalp til med å overbevise meg. Han snakket til oss som om vi var oppegående mennesker med tanke for mer enn bare trivialiteter. (Dette ble langt. Beklager)
Puwsaaaa .
31/08/2009 - 18:44
Jeg synes senterpartiet bør styre Norge jeg
Klemz *
Klemz *
Kjetil Rekdal
31/08/2009 - 18:07
Jens Stoltenberg, Din Jævla alkis!
31/08/2009 - 16:14
FrP er de med de beste sakene de har foreksempel:
Eldreomsorg og ikke båre olje i lofoten for det ødelegger strendene og natyren der :)
Heia FrP!
Eldreomsorg og ikke båre olje i lofoten for det ødelegger strendene og natyren der :)
Heia FrP!
29/08/2009 - 17:59
FrP selvfølgelig. Det eneste partiet som vil folkets beste. Å stramme inn asyl - innvandringen burde vært gjort for lenge siden. Muslimer tramper på den norske stat og voldtar det norske folk. De rødgrønne partiene tør ikke si noe, og kaster bort norske verdier.
27/08/2009 - 18:36
poenger*
27/08/2009 - 18:35
AP har hatt lit for mange sjangser! SV låver mye fint, men de klarer ikke å gjennomføre det. Jeg synes vi trenger en forandring i Norge derfor stemmer jeg FrP^^ AP er litt for glad på å bruke på seg selv, og men AP blir det bare 4 nye år i reprise!
mette
27/08/2009 - 14:45
jeg syns de skal stemme på hvem de vil,meen jeg ville nok ha stemt på høyere!
kåre
27/08/2009 - 13:30
senterpartiet for faen.
Gir støtte til jordbruk. Og utdanning
Gir støtte til jordbruk. Og utdanning
Lilly
26/08/2009 - 21:22
Jeg har lest en del om alle partiene og ut ifra det menneskesynet og de verdiene som jeg mener er riktige, er det ikke tvil om at AP, eller SV er det riktige valget! De vil ta vare på medmennesket, ikke bare seg selv (les: blått)...
Sara
26/08/2009 - 17:25
stem det DU vil
alle må få velge fritt
alle må få velge fritt
Ak
26/08/2009 - 13:44
leksefri!!!vi vil ha leksefri
Helene
25/08/2009 - 13:00
Hvis du er for sosial dumping, fjerning av arbeidsorganisasjoner som er til for å hjelpe arbeidere i alle yrker: stem FRP!!
anonym
24/08/2009 - 11:27
stem blankt !:D
Siv Jensen
20/08/2009 - 05:32
Fordi at fornuften vinner alltid til slutt
Jan
19/08/2009 - 19:51
Folket har frihet til å VELGE... Hvorfor velge frp fremfor noe annet?
Siv Jensen
15/08/2009 - 17:21
Nei nei nei Lasse... dette blir feil.
Regjeringen har bevist at de ikke har brukt våre skattepenger fornuftig nok. Og når de ikke klarer å bruke våre penger godt nok, så er det bedre at vi, som enkeltindivider tar ansvaret.
Er det riktig at en sykepleier skal betale 2000+ kroner hver mnd, fordi at hun må betale bompenger for å komme seg på jobb? ... Og dette går for alle andre som kjører til jobb. men sykepleiere er det mange av, og de har ikke så bra lønn.
gi folket tilbake friheten til å VELGE!
Stem FRP
Regjeringen har bevist at de ikke har brukt våre skattepenger fornuftig nok. Og når de ikke klarer å bruke våre penger godt nok, så er det bedre at vi, som enkeltindivider tar ansvaret.
Er det riktig at en sykepleier skal betale 2000+ kroner hver mnd, fordi at hun må betale bompenger for å komme seg på jobb? ... Og dette går for alle andre som kjører til jobb. men sykepleiere er det mange av, og de har ikke så bra lønn.
gi folket tilbake friheten til å VELGE!
Stem FRP
Lasse
15/08/2009 - 17:09
De som stemmer frp, er stereotypiske nordmenn som ikke aner hva frp - eller de andre partiene står for. Er du usikker, sett deg inn i politikken, eller stem blankt.
anonym
15/08/2009 - 16:17
det går ikke lenge før vi alle må belære oss arabisk
13/08/2009 - 20:25
stemm SV
gutt fra alstahaug
gutt fra alstahaug
Ja
11/08/2009 - 22:07
Liker ikke den regjeringen som er nå. De er alt for snille! Det er jo ingenting som skjer i denne snilefarta! Det begynner å gå galt på mange måter. Fks: hovedstaden. Når skal de ta et DRASTISK tiltak for byen? horer, tiggere, utlendinger som kommer til Norge bare for å selge dop ++. Jeg tenker at om en utlending kommer til Norge, men blir tatt for å gjøre noe ulovlig de første årene han/hun er her. Så send de UT, og la de miste retten til å komme inn igjen. Fengslene er full av utlendinger. Men politiet trenger bedre lønn og vilkår for å få gjort jobben sin.
Siri
10/08/2009 - 15:39
Hvis ungdommer virkelig mener at vi må fjerne alt av avgifter og skatter for å få det bra i Norge, da har man nok ikke tenkt særlig langsiktig. Det er skattene og avgiftene som sørger for at vi kan få medisinsk hjelp når det trengs, gratis skolegang for alle, en forsvarlig eldreomsorg, osv. En velferdsstat, med andre ord. Jeg er helt enig i at den rødgrønne regjeringa ikke har gjort det så bra som vi hadde håpet, men hvis høyresida kommer til makta, da har Norge et problem. Likestilling kan man bare glemme, kirkestaten vil bestå og med all privatiseringa de vil ha må man vel omtrent være millionær for å få gipset et brukket bein eller lære å lese. NEI TAKK.
haha -.-
08/08/2009 - 02:02
Om dere vil hete Norabia så er det AP du stemmer, om man vil hete Norge og ha et rettferdig samgin, sosialitet og kultur er FrP å vurderes...
Liberty
05/08/2009 - 21:01
Stem FRP. De står for rettferdighet.
F.eks fjerne senke tollen i Norge som gjør alt så forbasket dyrt (den er på 400%) Og da er det DYRT med biler. Dere tror kanskje at biler ikke er viktig... Det er det.
Det er så utrolig mange barnemødre her til lands som må kjøre gamle bilmodeller fra 80 og 90-tallet som truer sikkerheten til både mor og barn. Dette må det bli slutt på. Fjern tollen og gi mødre sjans til å kjøpe seg sikre biler
Det er bevist satistiskt (bare å søke litt på nett) at biler fra 2000 og oppover er 9-10 ganger mer sikker
enn 80 talls biler. 80 tallsbiler (og noen 90 tallsbiler) er standardbygget uten "anti-skrenssystem" noe som
gjør det betraktelig lettere å havne utenfor veien for mange her i landet.
Fjerne Arveskatting også.
*Arveskatting sier seg selv. arvepenger må skattes selv om de pengene allerede er skattet av avdøde. Men det er et annet kritisk poeng som er viktigere. Når noen mister noen nært beslektet. har de ikke nok med å takle sorgen? hvorfor skal staten komme inn å robbe penger fra avdøde... Jo for nå kan ikke avdøde snakke for seg, han er forsvarsløs og da kommer den sultne ulven (staten).
F.eks fjerne senke tollen i Norge som gjør alt så forbasket dyrt (den er på 400%) Og da er det DYRT med biler. Dere tror kanskje at biler ikke er viktig... Det er det.
Det er så utrolig mange barnemødre her til lands som må kjøre gamle bilmodeller fra 80 og 90-tallet som truer sikkerheten til både mor og barn. Dette må det bli slutt på. Fjern tollen og gi mødre sjans til å kjøpe seg sikre biler
Det er bevist satistiskt (bare å søke litt på nett) at biler fra 2000 og oppover er 9-10 ganger mer sikker
enn 80 talls biler. 80 tallsbiler (og noen 90 tallsbiler) er standardbygget uten "anti-skrenssystem" noe som
gjør det betraktelig lettere å havne utenfor veien for mange her i landet.
Fjerne Arveskatting også.
*Arveskatting sier seg selv. arvepenger må skattes selv om de pengene allerede er skattet av avdøde. Men det er et annet kritisk poeng som er viktigere. Når noen mister noen nært beslektet. har de ikke nok med å takle sorgen? hvorfor skal staten komme inn å robbe penger fra avdøde... Jo for nå kan ikke avdøde snakke for seg, han er forsvarsløs og da kommer den sultne ulven (staten).
Maria
05/08/2009 - 10:37
Vil dere ha et samfunn hvor rikinger kan godte seg mens skolene og sosial velferd sakte forsvinner? For å få ting i sving trengs det tid, og dere som tror at Frp (jeg må nesten ta en pause for å le) klarer å skape et Norge som ALLE liker på 4 år er nesten litt naive. Ikke tenkt så veldig mye på et samfunn som passer DEG, og bare deg, nå. Du blir eldre en gang du også for å ikke snakke om at unga dine skal vokse opp i et godt samfunn de også. Tenk litt miljø og velferd og hold deg unna Frp. Venstre har lovende ord og gode tanker men alt for liten handlingskraft, noe som er synd. Stem AP eller SP så har du værtfall gjort noe fornufting i September.
meg
02/08/2009 - 23:46
Jeg hater politikerne i Norge.. De er bare en haug med idioter som tror de har rett til å sjefe rundt! Ikke klarer de å gjennomføre en liten sak uten å bruke flere år heller.
oppgitt
02/08/2009 - 00:42
Vet godt hvem jeg ikke skal stemme på hvertfall. FRP. Regjeringen har ikke akkurat gjort mye, men norge står ennå, og det er vel alt vi kunne forvente. Politikerne tør ikke å gjøre noe ordentlig, i frykt for å bruke skattepenger=miste popularitet. Det har vært så mye vingling i politikken i det siste at det ikke er lenge før det begynner å friste med EN sterk leder. Men vi så jo hvordan det gikk i tyskland... Norge trenger politikere som er villige til å gjøre noe DRASTISK, og deretter stå for det, uten å bry seg SÅ mye om hva som skjer ved neste valg. Ønsker meg en politiker som tør å si at norges skoler er suger, på nasjonal tv og deretter gjør noe med det og står for de valgene hun/han tar.
BT18
01/08/2009 - 03:45
Alle dere som lurer på hva dere skal stemme på bør oppdatere dere på de forskjellige ideologiene. Søk for eksempel på liberalisme, konservatisme, sosialisme osv. Da kan dere finne partier basert på ideologien som står dere nærmest.
Jeg skal i hvert fall stemme på 'Det Liberale Folkepartiet'!
Jeg skal i hvert fall stemme på 'Det Liberale Folkepartiet'!
V
31/07/2009 - 19:32
hva er vits med å stemme sv?? de lover mye men å gjennomføre det! det er no dritt det!men jeg har stor tru på at FrP vi endelig gjøre no. Ap er pingler så å stemme på de vil bare bli 4 år til, i reprise.
Tviler
29/07/2009 - 17:04
Jeg skal stemme for første gang i år og jeg sliter alvorlig med å bestemme meg for hvor stemmen min skal gå. Jeg vet hvem jeg ikke vil stemme på, Frp og Høyre, jeg bor i en kommune styrt mest av Frp, men også delvis av høyre og jeg blir bare mer og mer overbevist om at disse, og da spesielt Frp, ikke bør få makten i Norge. Da går det lukt til helvete. Tilbake til poenget.
Jeg vet ikke hvem jeg skal stemme på. Jeg ser på enkeltsaker som betyr noe for meg. Jeg vil ha noen som sier NEI til datalagringsdirektivet, og som driver en god skolepolitikk, da jeg nettopp er ferdig med vgs og var første del av kunnskapsløftet, og jeg føler meg utrolig snytt. Dette opptar meg. Miljøspørsmålet er også viktig, og ikke minst ideologien som ligger i bunn. Hvor finner jeg et parti for meg?
Jeg leser og leser og leser, men klarer ikke å bli enig i noen av de store partiene. Jeg kommer nermest Venstre, som mange andre, men jeg vet også at de har veldig liten innvirkningskraft på noe som helst og at de er partiet alle liker, men ingen stemmer på.
Jeg vil ikke gi min stemme til noen for langt ute til høyre eller venstre, jeg har troen på å finne et balansert forhold som fungerer. Individuell frihet, men også ansvar for samfunnet. Jeg vil betale skatt fordi jeg vil ha gode velferdsordninger, men jeg vil ikke bo i et land der det er mer lukurativt å leve på trygd enn å jobbe i lavlønnede yrker.
Hvor hører jeg hjemme på den politiske paletten?
Jeg vet ikke hvem jeg skal stemme på. Jeg ser på enkeltsaker som betyr noe for meg. Jeg vil ha noen som sier NEI til datalagringsdirektivet, og som driver en god skolepolitikk, da jeg nettopp er ferdig med vgs og var første del av kunnskapsløftet, og jeg føler meg utrolig snytt. Dette opptar meg. Miljøspørsmålet er også viktig, og ikke minst ideologien som ligger i bunn. Hvor finner jeg et parti for meg?
Jeg leser og leser og leser, men klarer ikke å bli enig i noen av de store partiene. Jeg kommer nermest Venstre, som mange andre, men jeg vet også at de har veldig liten innvirkningskraft på noe som helst og at de er partiet alle liker, men ingen stemmer på.
Jeg vil ikke gi min stemme til noen for langt ute til høyre eller venstre, jeg har troen på å finne et balansert forhold som fungerer. Individuell frihet, men også ansvar for samfunnet. Jeg vil betale skatt fordi jeg vil ha gode velferdsordninger, men jeg vil ikke bo i et land der det er mer lukurativt å leve på trygd enn å jobbe i lavlønnede yrker.
Hvor hører jeg hjemme på den politiske paletten?
B
27/07/2009 - 01:23
RØDT
Til Erik
25/07/2009 - 23:45
-4 nye år med rødgrønt er dette rette for dette landet.
Jeg skal stemme SV.-
Håper ikke dette var seriøst ment, for det denne regjeringa gjør med landet vårt er IKKE bra.
Det er garantert det verste som har skjedd med Norge siden 2.verdenskrig.
Jeg skal stemme SV.-
Håper ikke dette var seriøst ment, for det denne regjeringa gjør med landet vårt er IKKE bra.
Det er garantert det verste som har skjedd med Norge siden 2.verdenskrig.
kriss
24/07/2009 - 23:27
Syns folk bør se litt mer på ideologiene og hva partiene virklig står for. Det bør ikkje være prisen på ungdomskortet eller bilen du har lyst på som bestemmer hva du velger. Jeg skal vertfall stemme på AP.
E
27/06/2009 - 20:50
Vil bare si at de som ikke stemmer noe ikke kan klage på noe i samfunnet eller landet! Disse er ikke med i demokratiet som bygger på at alle skal være med på å velge noen som kan lede oss.
Og til alle dere FrP'ere der ute, dere er blitt lurt! Hvordan kan dere stemme på et parti som ikke vil ha offentlige helsetjenester og skoler? Det er utrolig hvor dumme noen kan bli! Stem Ap for alle skal være med!
Og til alle dere FrP'ere der ute, dere er blitt lurt! Hvordan kan dere stemme på et parti som ikke vil ha offentlige helsetjenester og skoler? Det er utrolig hvor dumme noen kan bli! Stem Ap for alle skal være med!
Rød person
27/06/2009 - 20:43
Jeg støtter Ap og SV. Disse folka står for noe som er litt fremmed i det norske samfunn for tida. Nemlig at alle skal ha det best mulig uansett hvordan de har det økonomisk. Er det riktig at bare de rike skal ha det bra? At penger skal spille en så stor rolle at ingenting blir gjort? Jeg vil i hvert fall ikke ha en regjering som prøver å kapitalisere samfunnet vårt! Alle skal ha det godt, uansett om de tjener lite eller mye!
Stig
26/06/2009 - 23:55
Det er mange fine ord fra den rødgrønne regjeringen, men lite handling. Etter å ha fulgt med i politikken noen år har jeg og sikkert mange med meg avslørt både AP og SV. De lyver så de tror det selv for å få velgere. Når de så blir konfrontert med løgnen senere, kommer de med dårlige bortforklaringer. Nei, la Fremskrittspartiet få prøve seg! De har ihvertfall vist at de er til å stole på! STEM FRP 14. september og gi landets befolkning FRIHETEN tilbake!
Remi
26/06/2009 - 23:49
De rødgrønne gjør nordmenn fattigere. Vi tynges ned i økte avgifter og skatter samtidig som kommunene ikke får nok midler i forhold til oppgavene de er pålagt av staten. Landet vårt trenger en fornyelse. Vi trenger å gi de rødgrønne en lang pause! STEM FRP 14. september!!
Tommy
20/06/2009 - 20:49
Stem på Fremskrittspartiet, nå har APekattene og SVik & Co gjort nok hærverk på norge....
J
18/06/2009 - 14:00
Unødvendig å skrive hva andre bør stemme, alle har ulike meninger og sånn kommer det alltid til å være.
Jeg for min del synes regjeringen vi har, gjør det bra og kan gjøre det mye mer hvis de får flere år. Du kan ikke forvente at alt skal bli gjort på noen år, og får vi ny regjering, blir det som er blitt startet på, borte.
Alle skal med; AP!
Jeg for min del synes regjeringen vi har, gjør det bra og kan gjøre det mye mer hvis de får flere år. Du kan ikke forvente at alt skal bli gjort på noen år, og får vi ny regjering, blir det som er blitt startet på, borte.
Alle skal med; AP!
17/06/2009 - 12:33
Det er ikke sånn at man må fokusere 100% på enkeltmennesket eller 100% på felleskap. Det går fint ann å kombinere det. Det er det Venstre gjør. Personlig frihet kombinert med sosialt ansvar! Det er noe som heter den gyldne middelvei!
Jeg skal stemme Venstre og det bør dere andre gjøre også!
Jeg skal stemme Venstre og det bør dere andre gjøre også!
marte
15/06/2009 - 17:48
og bli usakelig å kalle sosialister møkkafolk, bli litt for dumt. å være sosialist er noe av det beste som finnes, forid du dyrker mennesket og fellesskapet. du dyrker ikke deg selv, slik som f.eks frp vil du skal gjøre, men du dyrker samfunnet. klasseskillene skal viskes ut og folket skal reise seg.
har du litt vett i hode, stemmer du sv. er det noen som kan styre norge, er det rød/grønt.
har du litt vett i hode, stemmer du sv. er det noen som kan styre norge, er det rød/grønt.
Lars
10/06/2009 - 14:16
Hvorfor er ikke et parti som Rødt med på denne sida? Jeg må si jeg har store problemer med å ta denne sida alvorlig når de kun fokuserer på valget som et valg mellom de 8 største partiene. (red: partiet Rødt er representert her på lik linje med de andre store partiene, akkurat som Rød Ungdom har like stor plass som de andre ungdomspartiene)
Yvonn
09/06/2009 - 17:20
TIL: MG
Det er bare positivt at de setter opp skattene. Jeg vil gjerne ha gratis helsetjeneste og skole, vil ikke du?
Det er bare positivt at de setter opp skattene. Jeg vil gjerne ha gratis helsetjeneste og skole, vil ikke du?
Grete
09/06/2009 - 14:53
Frp er for egoister.
AP er for ALLE:D
AP er for ALLE:D
Robin
09/06/2009 - 02:05
Stemmer Venstre jeg, syns det er viktig å ha noen som tenker litt lenger frem enn ett par år i slengen. Venstre er flinkest til å prioritere forskning og miljø og det mener jeg er det viktigste for meg som faktisk har bra mange år igjen å leve!
anonym
02/06/2009 - 20:37
Er så lei av at det norske folk ikke begynner å gå lei av all svada-preiket og bortforklaringstaktikkene til sossialistene. Nå må dere skru på TV'en å høre på realitetene FRP kommer med. De er realister. De sier det slik som det er, og er ikke feige som Venstre, Krf, SP, og til en viss grad Høyre, som bare må posisjonere seg for å klare seg som parti istedet for å ha fokus på egen politikk.
M nr 2
29/05/2009 - 19:28
"Sosialismen er et brudd på menneskerettighetene"
Det skulle jeg gjerne ha sett kilder på.
Selv skal jeg stemme Samsunnspartiet, og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme.
Det skulle jeg gjerne ha sett kilder på.
Selv skal jeg stemme Samsunnspartiet, og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme.
Su'er
27/05/2009 - 23:27
STEM SV!!!!!
-Jente fra SU
-Jente fra SU
MG
21/05/2009 - 18:11
De siste fire årene har vi blitt utsatt for en sosialistisk regjering som gjennom sin politikk kutter den på den enkeltes verdier og prater om et samfunn der fellesskapet skal dyrkes. Til alle dere som har tenkt til å stemme sosialistisk til høsten, det eneste dere kommer til å oppnå er en regjering som setter opp skattene, ødelegger for enkeltindividet og de forskjeller i landet ved å senke alle sammen ned på et nivå slik at staten kan bestemme hva dere skal bli her i livet. Sosialismen er et brudd på menneskerettighetene, og jeg oppfordrer alle til å stemme Høyre, FRP, Venstre, KRF eller i verste tilfelle SP. Og til dere i AU som prater om at dere er Norges største ungdomsparti, dette kommer av at dere lurer naive unge gutter å jenter helt ned i barneskolealderen til å bli med fordi dere bare tar 10 kr i årsavgift, og prater masse bullshit om at David må kjempe mot Goliat. Vell AP gir faen i miljøet og de i samfunnet har skapt flere effektive arbeidsplasser enn hva staten noen gang kommer til å gjøre. Og SV og RV er bare til å grått av.. stemme alt annet en sosialismen om du bryr deg om DIN fremtid!
ano
21/05/2009 - 11:53
Vi har en bra regjering som det er, og å stemme frp eller noen andre av de borgelige partiene ville for meg vært ufårståelig.
ALLE SKAL MED! STEM AP!
ALLE SKAL MED! STEM AP!
Kristine
12/05/2009 - 13:22
Som medlem av norges største ungdomsparti, AUF, er det klar jeg skal stemme på det partiet som representerer flest ungdommer her i landet- uavhengig av hvor mye penger du har på bok, hvilken hudfarge du har eller hvilket språk foreldra dine snakker.
STEM AP - fordi ALLE skal med!
STEM AP - fordi ALLE skal med!
Yngve
28/04/2009 - 23:04
SU er thumbs-up ja :-D
Ville stemt SV eller Rødt om jeg kunne stemme :-)
En stemme til INGEN er som en stemme til FrP !!!
Ville stemt SV eller Rødt om jeg kunne stemme :-)
En stemme til INGEN er som en stemme til FrP !!!
Tina
17/04/2009 - 09:36
Regjeringa vår er flink!! Har ingen tro på at Høyre, KRF og ihvertfall ikke FRP hadde klart å styre dette landet bedre!
Kunsten med FRP er at de klarer å lure seg inn i media med masse små saker, noe som er greit, men om de vil gjøre noe med flere av sakene har jeg ingen tro på.
HEIA Jens Stoltenberg!! :D
Kunsten med FRP er at de klarer å lure seg inn i media med masse små saker, noe som er greit, men om de vil gjøre noe med flere av sakene har jeg ingen tro på.
HEIA Jens Stoltenberg!! :D
Kimmi
16/04/2009 - 13:37
Det er desverre bare et parti her i norge som bruker sunnfornuft og det er FRP.
02/04/2009 - 13:51
Hel enig med deg Nicolai men Su a?..Gay azz.
Demokratene rocker!
Demokratene rocker!
02/04/2009 - 13:48
Hei og hopp! Demokratene seff! Litt fart og spenning!
02/04/2009 - 13:46
Hvorfor i allverden har dere ikke logoen til Demokratene her? Jeg og alle mine venner skal stemme Demokratene i år. De har den kuleste og beste politikken.
Nicolai
01/04/2009 - 01:54
Er et år til før jeg kan stemme, men er aktiv i SU; ungdomsorganisasjonen til SV.
Anbefaler alle å gå inn å lese partiprogrammene til de forskjellige partiene. Kom med en grunn til hvorfor du stemmer partiet, ikke bare heng deg på en mening som ligger i lufta.
Anbefaler alle å gå inn å lese partiprogrammene til de forskjellige partiene. Kom med en grunn til hvorfor du stemmer partiet, ikke bare heng deg på en mening som ligger i lufta.
Ingen
29/03/2009 - 15:13
- Ingen holder valgløftene
- Ingen har alle svarene
- Ingen representerer deg
STEM PÅ INGEN
- Ingen har alle svarene
- Ingen representerer deg
STEM PÅ INGEN
M
24/03/2009 - 04:35
Klare meningsmålinger viser at AP ligger klaaart best ann sålangt. SP kommer et lite stykke etter... Jobber i dette yrket så får en god del opplysninger..
Eirik
21/03/2009 - 17:54
4 nye år med rødgrønt er dette rette for dette landet.
Jeg skal stemme SV.
Jeg skal stemme SV.
N
25/02/2009 - 10:14
Krf ^^
M
31/01/2009 - 18:12
regner med at alle har vett til å stemme Høyre! kan ikke si at den rødgrønne regjeringen har vært i stand til å gjøre noe som helst. møkkafolk.
HEIA HØYRE!!
HEIA HØYRE!!
Legg inn en melding!
Trener du?![]() Hvordan holder DU deg i form? | Quiz: Hva vet du om rusmidler?![]() | Hva bestemmer aldersgrenser på spill? Hva er det som bestemmer at et spill får anbefalt aldersgrense på for eksempel 18 år? | Ukas blogginnlegg uke 35: laurineelskadans Hører læreren si "Jeg vet nesten ingen av dere kommer til å få bruk for dette enn om dere ikke skal bli noe innen data/dataingeniør eller får barn som dere må hjelpe med lekser" Jeg tenker bare "Hvorfor har vi det da?" |










