Hopp til hovedinnholdet
Følg ung.no på Snapchat
116111.no
116111.no

A-Å

Klar Tale - en lettlest ukeavis

Logoen til Klar tale

Klar Tale er en lettlest ukeavis, som inneholder nyheter og aktuelle saker. Alt er skrevet med enkelt språk og stor skrift. Den kan være et hjelpemiddel i undervisningen, spesielt for dem som har lese- og skrivevansker.

Offentlig og kvalitetssikret
Logoen til Klar tale

Klar Tale er Norges eneste lettleste nyhetsavis. Avisen gjør nyhetene forståelige for alle. Språket er enkelt, og bokstavene er større enn i de andre avisene. På www.klartale.no finner du alltid de enkleste og viktigste nyhetene.

Lydfiler og podcast

Klar Tale kommer ut både på internett og som papiravis. Den kommer ut hver uke som papirutgave, som lydavis på CD og podcast, og som punktskriftutgave.

Hør avisen lest opp som på hjemmesiden til Klar Tale eller som egen podcast.

Du kan abonnere på avisen alene eller sammen med en CD der hele avisen er lest inn. Medlemskap i en interesseorganisasjon kan gi deg rabatt på abonnementet.

Det enkle språket egner seg også i norskopplæringen for ungdom og voksne med minoritetsbakgrunn.

Bestill eller les på www.klartale.no

Var dette til hjelp?
Var dette til hjelp?

Kommentarer fra brukere Kommentarer


Du må fylle inn både navn og tekst for å sende inn skjemaet.

Legg inn en melding!

Obs! Ung.no svarer IKKE på spørsmål i kommentarfeltet. Send inn spørsmål på ung.no/oss

(HTML-tagger fjernes)
Fareed
0
22.02.2017 08:57:30
Den avisen er veldig viktig info