Hopp til hovedinnholdet

Har jeg angrett på et kjøp på riktig måte?

Jente 18 år
 

Spørsmål

klarte å ta i mot gratis betakaroten fra good for me, og fikk en angrefrist på 14 dager og hvis jeg ikke sier ifra innen 14 dager vil jeg få flere pakker i posten. har sendt inn mail til kundeservice og har enda ikke fått noe svar. ringte etter det dagligleder og han sa at jeg ikke har noe å beskymre meg for siden jeg har sagt ifra før det har gått 14 dager. Likevell er jeg fortsatt skeptisk siden jeg ikke har fått noe skriftlig tilbakemelding fra kundeservice. hva skal jeg gjøre hvis jeg ikke får noe svar og får en ny pakke i posten om 1 mnd? Har veldig dårlig råd og disse type kosttilskudd er veldig dyre hvis jeg blir tvunget til å betale fakturaer på ting jeg ikke vil ha :/

Dette spørsmålet og svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lovverk og regelverk kan ha skjedd etter den tid.
 

Svar
Hei

Det var leit å høre at du ikke har fått svar fra dem. Du har gjort alt riktig ved å sende en mail til kundeservice for å bruke angrefristen. Siden du har sendt mail før det har gått 14 dager, har det ikke noe å si at de ikke har svart deg. Du har fortsatt angret i tide og derfor skal du ikke motta flere pakker med betakaroten.


Hvis du av en eller annen grunn skulle motta flere pakker, må du bare vise dem mailen du sendte i første omgang. Selv om de har gjort en feil og ikke registrert den, kan du vise dem at den er sendt. Du skal da ikke trenge å betale ny faktura, men du kan da heller ikke beholde en ny pakke. Den må du sende tilbake men de skal betale for returen. Om du fortsatt får en faktura etter dette på noe du ikke har bestilt er det veldig viktig at du sender mail til de som sendte deg fakturaen og forklarer hva som har skjedd (slik du sendte inn spørsmål til oss) og at du derfor er uenig at du skal betale fakturaen. 

 

Håper dette løser seg og lykke til videre:)

Vennlig hilsen,
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd, veileding og mekling hvis du og selgeren blir uenig. 

Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet 

Fikk du svar på det du lurte på?
Jeg synes også du bør lese:

Slik unngår du å bli lurt på nettet

Jente lurt på nettet (colourbox.com)

Her får du de beste rådene for å unngå å bli lurt på nettet.

Les mer

Hvordan handle trygt på nettet

Jente handler på nett (colourbox.com)

Netthandel kan være en billig og rask måte å handle gaver og ting til deg selv på. Her får du tips for å unngå nettfellene!

Les mer


Spørsmål og svar som ligner


Tilbake til spørsmål og svar om Dårlig råd
Tilbake til spørsmål og svar
Les artikler om dårlig råd