Hopp til hovedinnholdet

Fikk knust iphone i posten etter kjøp på Facebook

Jente 16 år
 

Spørsmål

Igår fikk jeg en pakke i posten med en knust iphone som jeg kjøpte på en side på facebook. Hva skal jeg gjøre?

Dette spørsmålet og svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lovverk og regelverk kan ha skjedd etter den tid.
 

Svar
Hei

Hvis selger er en næringsdrivende (dvs. et firma) så er det selger som har ansvaret. Du kan kreve ny iphone eller pengene tilbake.

Hvis selger er en privatperson, så er det du som har ansvaret sålenge dere ble enige om at varen skulle sendes i posten. Selgers ansvar for tingen sluttet - og ditt startet - i det han/hun overleverte pakken på posten. Dette forutsatt at det ikke er sannsynlig at iphonen var knust allerede ved innlevering.

Les mer om rettigheter og klagemuligheter på forbrukerrådet.no.

Vennlig hilsen Forbrukerrådet

Fikk du svar på det du lurte på?

Spørsmål og svar som ligner


Tilbake til spørsmål og svar om Forbruker
Tilbake til spørsmål og svar
Les artikler om forbruker