Hopp til hovedinnholdet
Gutt spiller på PC (colourbox.com)
No nudes for ypou - #ikkegreit (ung.no)
No nudes for ypou - #ikkegreit (ung.no)

Hva skal jeg gjøre når det er noe feil med mopeden jeg har kjøpt?

Gutt 16 år
 

Spørsmål

Hei, jeg kjøpte meg en ny moped her på fredagen og jeg opplever allerede feil med den som ikke kjøper har fortalt meg om. Når jeg var hos han prøvde kjørte jeg moped og den gikk helt fint, jeg skrev ikke noe kjøpskontrakt når var hos han! Par dager etter på så jeg ekstra nøye på sykkelen og den var ikke mye strøken og når jeg skulle prøve kjøre hjemme hos meg ville den ikke fungere på kick eller løp og sette den i gir. Etter at je pratet med han sa han det var sikkert noe med clutchen og jeg gjorde alt det han ba meg om å gjøre men ingenting funket i det hele tatt. Derfor har jeg lyst til å angre på kjøpet fordi selgern har jo ikke solgt den i en forsvarlig stand siden det har skjedd så mye med den og jeg har funnet mange ting, han IKKE har fortalt meg når jeg spørt om det var noe galt med den. Derfor lurer jeg på hvilke rettigheter jeg har på dette kjøpet, og om jeg kan angre på kjøpet ?

Besvart 18.10.2017 12:28
 

Svar
Hei

Det er leit at du har fått problemet med mopeden din. Har du kjøpt en moped i en forretning eller av en privatperson så har du ikke angrerett. Det betyr ikke at du ikke kan klage på feil. Ta det opp med selger og gi han en frist til å reparere. Hjelper ikke det kan du hende at du kan ha rett på pengene tilbake. Ta kontakt med Forbrukerrådet om saken ikke løser seg
Lykke til!

Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd, veileding og mekling hvis du og selgeren blir uenig. 

Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet 

 

 

 

 

 

Fikk du svar på det du lurte på?
Jeg synes også du bør lese:

Brukthandel på nettet

sykkel (colourbox.com)

Dessverre går ikke handelen på nett alltid som du kunne håpe. Den billige sykkelen viste seg å være ødelagt, Prada-brillene er falske og selger er borte. Her får du råd og veiledning slik at kjøpet blir så trygt som mulig.

Les mer

Hvordan klage på varer eller tjenester?

Hør her (ung.no)

Føler du deg lurt, har du kjøpt en dårlig vare eller fått elendig service? Les og lær om rettighetene du har som forbruker her.

Les mer


Spørsmål og svar som ligner


Tilbake til spørsmål og svar om Rettighetene dine
Tilbake til spørsmål og svar
Les artikler om rettighetene dine