Hopp til hovedinnholdet

Sprsmål om feil og krav om erstatning i den sammenheng.

Gutt 17 år
 

Spørsmål

Hei! Jeg har for 4 dager siden kjøpt ett headset for 700 kr, da jeg i dag skulle bruke det så var jack'en ødelagt (den ytterste delen var borte) , jeg skjønte ikke hvordan det hadde skjedd for jeg hadde vært forsiktig med headsettet. Så fant jeg ut at den delen som jeg savnet var inni iPad'en min, og nå kan jeg ikke bruke iPad'en min til å høre musikk uten høytalerne som er innebygd. hva kan jeg kreve av forhandleren? Jack'en var ikke knekt eller noe, man kan tydelig se at gummien som holder alle delene sammen har løsnet. Jeg er veldig usikker, og jeg finner ikke noe informasjon om dette. kan jeg kreve å få pengene tilbake, eller kan jeg også få erstatning av at jeg må få iPad'en til service? Eller har jeg ikke rett på noe? Jeg har tenkt å ringe forhandleren snarest, men jeg vil bare være sikker på at jeg vet om alle rettighetene mine, slik at de ikke lurer seg unna.

Dette spørsmålet og svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lovverk og regelverk kan ha skjedd etter den tid.
 

Svar
Hei


På www.forbrukerportalen.no kan du lese om dine rettigheter når du har kjøpt en vare som er gått i stykker.

 

Hvis det er en mangel, det vi si en feil som ikke skyldes deg, så har du rett på reparasjon samt erstatning/utbedringer av følgeskader som mangelen har påført deg. Ta kontakt med butikken. Så kan de se på både ipaden og headsetet.

 



Vennlig hilsen

 

 

 

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

(Forbrukertelefonen 03737 - 39 øre/min)

Fikk du svar på det du lurte på?

Spørsmål og svar som ligner


Tilbake til spørsmål og svar om Forbruker
Tilbake til spørsmål og svar
Les artikler om forbruker