Hopp til hovedinnholdet

Jeg har brukt oralcon p-piller i 6 år, men siste året har jeg fått mellomblødninger - hva skal jeg gjøre?

Jente 20 år
 

Spørsmål

Hei. Jente 20. Jeg går på oralcon ppiller. Har brukt dem i mange år(6år), men det siste halve året har jeg hatt rare små blødninger innimellom. Jeg har vanligvis hoppet over menstrasjon 2-3 måneder tidligere og det har gått fint men ikke nå lengre. Har hatt mørkbrunt/svart utflod i over 3 uker, og det begynner å bli irriterende. Dette begynte allerede en halv mnd etter siste menstrasjon. Det lukter ingen ting, men det kommer daglig. Hva skal jeg gjøre?

Dette spørsmålet og svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lovverk og regelverk kan ha skjedd etter den tid.
 

Svar
Hei!

Jeg råder deg til å ikke hoppe over mensen de neste brettene slik at du får mensen regelmessig en periode. Hvis det ikke hjelper anbefaler jeg deg til å ta kontakt med fastlegen din for en undersøkelse. 

Har du fast partner? Hvis ikke og du har hatt sex med flere partnere råder jeg deg til å undersøkes for seksuelt overførbare sykdommer. 

Vennlig hilsen jordmor ung.no

Fikk du svar på det du lurte på?

Spørsmål og svar som ligner


Tilbake til spørsmål og svar om Prevensjon
Tilbake til spørsmål og svar
Les artikler om prevensjon