Hopp til hovedinnholdet

Trening for markerte muskler?

Jente 13 år
 

Spørsmål

Hei. Jeg er en jente på 13 år, og blir 14 i sommer. Jeg trener som regel hver dag, til og med søndag så klatrer jeg. Men, det er bare klatring som er noe jeg går til fast, de andre dagene er bare hjemmetrening. Jeg har tenkt til å begynne på boksing igjen, og det er Mandag, onsdag og fredag. Så, det blir en del trening. Men, jeg har lyst å få strammere kropp. Har prøvd alt, men ikke alt som funker. Har dere noen mage, rumpe og lår øvelser som er testet, og faktisk funker? Jeg har lyst til å ha litt sånn six-pack. Ikke sånn som guttene har, men magemuskler, som syntes litt. Har dere noen øvelser? Takk på forhånd

Dette spørsmålet og svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lovverk og regelverk kan ha skjedd etter den tid.
 

Svar
Hei

Takk for spørsmålet ditt!

Så bra at du er aktiv og trives med det. Slik du beskriver din uke så tror jeg du får nok aktivitet og trening allerede, og det er ikke noe poeng i å gjøre så mye annerledes. Du kan eventuelt prøve å bytte ut et par av øktene du nå gjennomfører med denne type trening, hvis du liker det. Dette er effektiv trening, og det er morsomt å kjenne at kroppen jobber :)

Lykke til videre!

Vennlig hilsen treningskonsulenten, ung.no

Fikk du svar på det du lurte på?

Spørsmål og svar som ligner


Tilbake til spørsmål og svar om Trening og idrett
Tilbake til spørsmål og svar
Les artikler om trening og idrett