Hopp til hovedinnholdet
Zelda © Lina Neidestam, distr. strandcomics.no
Zelda © Lina Neidestam, distr. strandcomics.no

A-Å

bamse (colourbox.com)

Kvifor trur DU at fleire får hjelp av barnevernet?

Kvifor trur DU at fleire får hjelp av barnevernet?

Kommentarer fra brukere Kommentarer


Du må fylle inn både navn og tekst for å sende inn skjemaet.

Legg inn en melding!

Obs! Ung.no svarer IKKE på spørsmål i kommentarfeltet. Send inn spørsmål på ung.no/oss

(HTML-tagger fjernes)
......
0
28.06.2017 23:20:12
Eg er lei av allt først ein senil gammal farfar som bor i samme hus og ikke betaler dei 7000kr per månad og så ein dritt onkel som ødleger lekeplassen min og alllt så prøvde jeg å ta selvmord funka ikke så snakker eg med helsesøstra mi på skulen om dette det går til helvete hon snur på det eg har sagt og så snakkar hun med politiet om dette politiet kontaktar rektor rektor kontaktar lerer ..... barnevernet kommar hjem til meg ........ lei av allt vil bare døøøøøø!!!!!!
Altså
4
27.04.2016 12:11:55
Savner stemmeforslag på om det er fordi barnevernet har vært flinkere til å ta feil barn/hvilke som helst. Det er kun forslag om de er flinkere eller at barn har det oftere vanskeligere hjemme eller at andre er blitt flinkere til å sladre uavhenging om det er sant eller ikke. Hvor er forslaget om at de kanskje er flinkere til å gjøre feil?
Altså
3
27.04.2016 12:06:36
Fordi de tar raskere ut barna, enn å lytte til dem og hjelpe dem i hjemme med biologiske foreldre. Barna burde bli hørt og lyttet til mye oftere i møte med barneverne!
noe!
1
03.03.2016 22:07:55
Jeg bor i fosterhjem, det er noe dritt med bv de kommer hele jækla tida (red: Du kan skrive inn til oss på ung.no/oss og få hjelp og råd)
barnevernet funker ikke
2
14.01.2016 20:21:08
Jeg fyller altså 18 om 25 dager, men nå vil barnevernet holde meg i en tvangsparagraf i 12 månder. Hvafaen? Fordi jeg nekter å pisse på kopper, og har kan røyke cannabis i ny og ne
Kine
2
10.01.2016 22:55:26
Barne vernet har jo fått mye tyn i media. Men jeg mener at vi som ikke har noen erfaring med saken kan ikke, basert på noen få hendelser, gå helt i angreps modus. Ja, det er nokk rom for forbedring men syns de gjør mye bra arbeid også. Tenk på alle de ungene som bor med foreldre eller voksne som mishandler dem eller bruker vold som straff. Vi kan ikke skjønne det for VI har ikke vært der selv. Men tenk den lettelsen av å bli endelig tatt vekk fra et sånt hjem og bli plassert i et nytt et. Det er det barnevernet gjør, redder liv i mange saker. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sett et nyhetsinnslag med et barn som har dødd fra vold, underernæring, selvmord (pågrunn av mishandling), fordi disse såkalt "foreldrene" mente de gjorde det som var best for deres barn. Takk og lov at det er noen der ute som kan hjelpe disse barna før det er for sent. Jeg hører også mange av dere klage over at barnevernet bare kommer å "tar" unger som de selv ønsker, noe som er ren bullshit. Det er ikke sånn at de kan bare stille seg på døra til hvem som helst å bare ta en random unge. Det er jo som regel en god grunn til at det kommer til det. Vi får aldri vite den fulle sannheten om hva som skjer under en families fire vegger men det vet de. Hvis man bare hadde vist, da tror jeg det er mange foreldre der ute som ikke hadde vært egna. Foreldre som tror at et slag i ny og ned ikke skader, foreldre som tror at vold og andre metoder er løsningen på alle problemer. Jeg sier takk og lov at noen der ute, selv om under risiko av dårlig media, tar tak i disse vanskelige situasjonene.
dritt "vern"
5
09.07.2015 03:11:26
BARNEVERNET ER DRITT
dritt falske vern
6
09.07.2015 03:06:03
BARNEVERNET ER FALSK. DE HJELPER UKKE EN JÆVLA DRITT. VIL HELLER BO HOS EN TERRORIST ELLER EN FULL MANN ELLER NARKOMANN ENN Å BO HOS BARNEVERNET, VET DERE HVORFOR? JO FORDI DE KOMMER HVERTFALL TIL Å BRY SEG OM MEG NÅR DE IKKE TENKER PÅ TERRORR PLANER ELLER NÅR DE ER EDRU!!! BARNEVERNET BRYR SEG IKKE EN JÆVLA DRITT! DE VIL BARE TA BARN FRA ANDRE!!!
dude
1
07.05.2015 19:59:32
Dritt...
Guy
2
07.05.2015 19:58:33
Barnevern er dritt...
123
4
22.04.2015 23:57:11
tar barn fra foreldrene i unødvendige situasjoner
Meg
4
05.03.2015 16:12:44
Min familie er fosterhjem, og jeg har møtt barnevernet mange ganger. Det positive de gjør kommer aldri fram i media. Mange vet ikke hva de snakker om når de kritiserer.
Mrs. Realist
10
30.01.2015 17:37:44
Flere får hjelp? kan ikke alltid kalle det hjelp, Barnevernet begynner mer og mer å stikke nesen sin inn i situasjoner de ikke har noe med, og "hjelper" på feil måte. Hvis en familie har 1000 kr for lite i lønn til å ta vare på ungen, tar de barnet fra dem og bruker selv flere hundre tusener på dette istedenfor å bare hjelpe familien med den lille ekstra 1000 lappen i måneden, hvor er logikken i det? O.o Det er forskjell på fattigdom og barnemisshandling, Barneværnet må lære seg og hjelpe med det som TRENGS, ikke bare kidnappe unger i hytt og pine... Og barnevernet som tar unger fra familier uten å ha en ordentlig grunn, hvordan i all verdens navn klarte de å overse den gutten som døde av sult for ikke så lenge siden? O.o Hør mer på barna, behandle dem som likesinnede, ikke som dyr. Annet enn det, så er det bra vi har et effektivt barnevern.
Sylvia
4
19.01.2015 13:58:01
I mine erfaringer hjelper ikke barnevernet i det hele tatt (red: Du kan skrive inn til oss på ung.no/oss og få svar)
JohnnyDeppObsessedGirl
1
03.12.2014 23:35:19
Jeg tror det er flere som tør å si i fra
Stornok
2
02.12.2014 01:01:16
bare søte svar om barnevernet her... ingen plass til kritikk som vanlig!!
Gutt 15
11
30.11.2014 23:59:30
Jeg mener at de misbruker makten sin. De baserer alt på -jeg tror, -jeg føler og lignende. De venter bare på en sjanse til å få vekk barnet fra familien. De bryr seg ikke så mye om hva som har skjedd. De legger seg bare over familien og tar kontrollen fra alle og legger et stor press på dem, noe som fører til stress og sinne
ingen
11
18.11.2014 12:10:17
LIKER. IKKE. BARNEVERNET. SÅNN ER DET!
:)
1
25.04.2015 16:43:33
Barnevernet er ikke en person. det er tusen forskjellige mennesker som jobber på forskjellige måter. har du ikke møtt hver eneste person i bv foreslår jeg at du er litt forsiktig med å si at du hater bv. Bv noe som skal hjelpe barn som ikke har det bra hjemme. fortell en jente som blir voldtatt hjemme at du hater bv.... fordi det er bv som prøver å hjelpe sånne barn.... si til den gutten som sitter hjemme med narkomane at du hater bv du..... BV svikter 1 an 1000000 ganger. Du kan ikke hate noen som prøver å hjelpe barn som ikke kan si ifra selv. pass før duu og flere sier
campsycho 14
12
22.10.2014 17:38:07
Jeg hater det når barnevernet tar barn fra familien sin, uten noen god grunn, og putter dem i en fosterfamilie. De vil ikke høre på barna som sier at de vil hjem der de hadde det best. De lyver om ting og barna får ikke møte familien når de vil. Nesten aldri. Dette skjedde med meg. De bryr seg ikke om at jeg vil hjem. De sier at jeg er for ung til å forstå hvor fælt jeg hadde det, enda jeg er 14, snart 15. Jeg hadde det bra hjemme hos moren min sammen med brødrene mine. Jeg ble plassert i fosterhjem da jeg var ni år. Jeg fikk det plutselig veldig dårlig, siden de jeg måtte bo hos var veldig strenge og de forsto meg ikke i det hele tatt. Derfor ble jeg veldig lei meg og ville helst unngå dem så mye som mulig. Så måtte jeg bytte skole. Jeg hadde byttet skole to ganger før, men denne gangen var det annerledes, siden jeg måtte bryte kontakten med vennene mine fra den forrige skolen. Siden jeg da hadde vent meg til at ingen forsto meg, så hadde jeg ingen interesse av å snakke med eller prøve å bli venner med de andre på skolen. Uansett var de slemme mot meg(ikke voldelig). Men så ble jeg kjent med noen som ikke gikk på skolen. De var kriminelle. Jeg ble en del av gjengen og etter hvert skiftet jeg stil til EMO. Alle bortsett fra vennene mine syntes jeg var rar og trodde jeg var dum(jeg spilte dum). Fosterforeldrene mine kjefter på meg hele tiden(nesten) og når jeg har prøvd å gjøre noe bra sier de bare "hvorfor har du ikke (blablabla)". De har alrud et negativt toneleie når de snakker om mamma. Noen ganger sier ting som virkelig ikke er ok, som for eksempel hvis jeg har gjort noe de synes er dumt(men som egentlig har en veldig god og logisk grunn, bare at de ikke forstår det og heller ikke vil høre) så kan de finne på å si noe sånt som "er det morra di som har sagt at du skal si/gjøre det der?!". Da jeg bodde HJEMME hos mamma så hadde jeg mange gode venner og mange ikke fult så gode venner. De fleste forsto meg godt og spesielt familien min. Jeg ble kjent med nye folk nesten hver dag og jeg hadde det veldig bra. Og vi var ofte på besøk til slektninger. Og det beste var at jeg ikke syntes skolen var slitsom. Jeg syntes det var gøy å lære nye ting, i motsettning til de fleste andre i klassen min. Og i motsetning til meg selv nå. Men barneværnet sier bare "du hadde det ikke bra. Du hadde få slektninger og venner. Dere hadde ingen bøker. Du fikk ikke mat. Du gjorde det dårlig på skolen før du kom i fosterhjem(denne usanne grunnen deres er den jeg hater mest, siden sannheten er nesten motsatt. Jeg gjør det fortsatt bra, synes jeg, men ikke like bra som da, da jeg var best i klassen og hadde bøker for to trinn over). Men poenget er at ingen av grunnene deres er sanne, og om noen av dem skulle være sanne, så hadde det vært helt patetisk. Om jeg hadde hatt lite slektninger, så er ikke det en grunn til at jeg ikke kan bo hjemme og ikke få møte familien min mer enn noen få timer kun 8 ganger i året. Og om vi ikke hadde hatt bøker (vi hadde masse bøker. Mer enn det de jeg bor hos nå har) så fantes det faktisk bibliotek. Barnevernet er maktsyke folk som ofte hjelper barn som faktisk ikke har det bra, men hvis barna ikke sier det de vil høre (at de har der fælt og trenger hjelp) så gjør de ingen ting med det når barna sier at de ikke hadde det dårlig og ikke ville bli revet ut fra familien. Mine første år, bodde mamma og pappa sammen, men så flyttet pappa ut og fram til jeg ble ni var jeg til pappa annenhver helg. Mamma hadde akkurat tapt en rettsak mot barnevernet, da jeg flyttet til faren min, fordi vi visste at ellers måtte jeg på barnehjem eller fosterhjem. Dagen etter(!) kom barnevernet og sa at jeg ikke fikk bo der "fordi pappa ikke har spisebord" sa de. Det var ikke sant! Han flyttet akkurat inn i en stor og fin leilighet som han hadde fått av faren sin(som er riiiik) men før det hadde han ikke hatt noe bord på grunn av religion. (hinduisme, eller noe) Så jeg måtte flytte til onkel og filletanten min, som jeg ikke likte i det hetetatt. Jeg trodde at de var snille og ville la meg ha kontakt med familien, men de var på lag med barnevernet. Jeg prøvde faktisk å stikke av en gang, men ble tatt ganske fort. Så da var jeg i fella. Barnevernet hadde tatt fra meg alt bortsett fra vennene mine. Men så måtte jeg flytte i fosterhjem (onkel og tante like meg visst ikke lenger...) og da mistet jeg dem også. Og de lot meg ikke ha mobil i fosterhjemmet. Ikke før jeg ble tolv år!!!!! Er det noen flere som synes barnevernet burde la barna bestemme selv om de skal forlate familien sin eller ikke?
........
2
17.07.2014 02:29:19
For 3-4 månder siden var jeg barnevern og foster-barn. Måtte på politiavhør, dra på Rikshospitalet som ligger 4 og et halv time unna der jeg bor, der er det en mannelig lege som undersøker HELE meg. Han ber to fotografere komme inn på kontoret, så ber legen meg om å stå mot veggen og ta av meg alt. Også tar fotograferne bilder av meg naken, og legen sier han skal vise dem til politiet, vel, stå naken forran barnevern, to fremmede( en mann, en kvinne) fotografere, og en mannlig lege, pluss, så tar de bilder og viser til politi? I tilleg MÅ jeg fortelle privatlivet mitt til legen, som sier alt det jeg har sagt til politi. Tror dere i barnevernet som tvang meg dit at det er gøy? Vel, dere prøvde å gjøre alt dere kunne for å hjelpe til og hørte på politiet. Men var tinga greit for meg. Ser negativt på alt. Jeg som ikke fikk dra hjem, pappa som ikke fikk være hjemme på grunn av besøksforbud, min bror henge ute med sine venner. Hva gjorde mamma? Jo: Satt alene og gråt, trengte hjelp med å komme seg på sykehuset som ligger en time unna, som hun må komme seg til, fordi hun er gravid. Da jeg endelig fikk møte og bo hos mamma igjen, en uke etter, fikk mamma svangerskapsforgiftning og holdte på å død, til jeg vekket min bror om natten kl. Fire og han ringte ambulansen. Som måtte hun ligge på sykehuset i en måned. Men hva med meg? Bror var 18, så han tokk vare på seg selv. Men så sendte barnevernet meg til fosterfamilien igjen, etter en uke, fikk jeg møte pappa. Så ble saken henlagt og vi ble til den ekte familie igjen. Det som irriterer meg er at: Barnevernet tar barn fra foreldre og sender dem til fremmed familie, at jeg ikke fikk bli med på ambulansen på vei til sykehus, og da jeg møtte min lillesøster for første gang som ble tatt med hastighetskeisesnitt som var alt for liten, så måtte selfølgelig barnevernet bli med. Lillesøster veide 1 kg og 400 g. Ble født den 1. April:D Det som kunne ha skjedd kunne vært at barnevernet hadde tatt lillesøster til fosterfamilie.
Ungen
4
26.05.2014 20:02:50
Fordi de i barnevernet synes alt må være føkkings perfekt.
søta
7
25.05.2014 22:06:21
de får vell høyere lønn for det og meste parten av de har ikke barn selv, jeg er 13 år å da jeg kom dit så behandlet de meg som en baby elsker familien min kom dit bare fordi en pokkers sekretær hadde rotet med papirene, de er alt for strenge de kunne prøve å ha barn selv PS.skaff dere et liv har dere i barne vernet ikke no bedre å gjøre selv om dere hjelper er 40 prosent
Jack
5
26.03.2014 16:46:25
Barnevernet skal i utgangspunktet hjelpe barn når foreldrene ikke er i stand til å ta vare på barnet. Dette er et bra system, men det er også problematisk, da mange barn uttaler at barnevernet gjorde ting verre. Jeg har sett barn bli tatt vekk på grunn av litt rot i huset, og jeg har blitt fortalt at rykter kan være nok i en rettsak. Min mening er at barnevernet har for strenge krav på hva som skal være bra nok, og det blir bare verre. Videre vil jeg påstå at barnevernet ikke respekterer barnets vilje, og barnet blir ofte sendt til et sted hvor de ikke kjenner noen. Kort fortalt, barnevernets regler har blitt for strenge. Hvis et hus råtner vil man rive det og bygge et nytt, og det samme prinsippet gjelder her.
Jenny
1
19.02.2014 21:39:14
Det er muleg at foreldrene driv med dop og sånt men DA hadde jeg ikkje ringt barnevesnet jeg hadde prunge som pokker vekk derfra bytta namn og flytta til mexico og skaffe meg farykk for sykrighets skuld. Overdrivelse? cx
SocialServiceSlayer
0
21.04.2015 17:16:05
Liker tankegangen din, men du må trosse de og vise de at du er bedre en de Mvh- Michael Molnes
Meg!
8
19.12.2013 14:34:07
Fordi barnevernet ikke lenger skjønner hva som er ille... De tror at for eksempel uføretrygdede mennesker ikke kan ta vare på barna sine, what?
Fosterungen
9
30.10.2013 15:08:30
Fordi barnevernet har strengere og strengere krav på hvordan en "perfekt" familie skal se ut/virke. Med hollywood familiene som mal, er de fleste familier dysfunksjonelle. Det er et nummerspill, hvor det handler om å "hjelpe" flest mulig barn, som igjen øker det stats satte budsjettet fordi: det er jo flere og flere som trenger vår hjelp! Barnevernet trenger en oppussing i sin interne struktur
svar meg, please
2
30.09.2013 20:04:25
jeg har det veldig vanskelig hjemme. mamma og pappa krangler hele tiden sammen. mamma har depresjoner og si at hun skal ta selvmord. ( jeg håper at hun ikke gjør det ) . og det føles ut som foreldrene mine ikke er glade i meg lenger. men jeg vil heller ikke ringe til barnevernet og sladre. jeg er redd for det foreldrene mine skal gjøre. det er mange som vet hvordan jeg har det hjemme, men de ringer aldri til barnevernet ( jeg håper at de gjør det snart. ) jeg trenger hjelp. vær så snill og svar meg.
søta
5
25.05.2014 22:10:23
synes synd på deg men tro meg det hjelper ikke å gå til barne vernet du må heller sjølv snakke med foreldrene dine husk at viss barnevernet tar deg får du ikke se snurtten av de igjen
tidligere barnevernsbarn
1
20.12.2013 03:55:16
Du kan ikke stole på/håpe noen andre ringer og ber om hjelp. Ikke tenk på at du sladrer. Ring å få hjelp, og din mor kan få hjelp av helsevesenet. Når det er fare for liv, kan hun tvangsinnlegges og få samtale,medisin og den hjelpen hun trenger for depresjonen. Ikke ver redd for å søke hjelp. Jeg var mye mer redd hjemme,enn hva jeg har vert etter jeg flyttet hjemmefra. Lenge siden du skrev dette, men håper virkelig du har fått hjelp nå.
styrke
0
26.09.2013 21:00:48
Har dårlig forhold til min familie og det er det ikke bare jeg som ser, men også familien selv, mine lærere, helsesøster, barnevernet osv så jeg har all grunn til å være i kontakt med de.. Jeg har opplevd og bli voldtatt omtrent rett foran øynene på min familie og mine foreldre uten at de har oppdaget det, jeg har vært gravid som 14 åring enda det ble brukt p piller og kondom, men spontanaborterte 5mnd seinere.. Mamma og pappa har ikke forståelse for at jeg er redd og ikke ønsker og være i nærheten av min voldtektsmann og de har bilder av han på mitt rom som jeg vil fjerne men de sier at jeg ikke får fjerne minner av han uansett om han har voldtatt meg.. I tillegg så blir jeg veldig redd når de blir sinte som de blir veldig fort og da kan de faktisk komme til å miste besindelsen så har hele livet mitt vært redd for at de plutselig skal finne på å slå meg eller søsteren min.. Så kunne virkelig trenge å bli plassert i et fosterhjem.. I tillegg så kan jeg si meg enig i at barnevern og politi kan drite mye på draget.. Når jeg virkelig trengte hjelp, trodde de ikke på meg og sa til meg at det var umulig det som var skjedd med meg, det var umulig at jeg hadde blitt voldtatt fra jeg var 5 til jeg var 12 år gammel. De henla saken fordi de mente de hadde viktigere ting enn små problemer hos et barn.. Håper de hjelper meg nå! (red: DU kan skrive inn til oss på ung.no/oss og få hjelp og råd)
123
5
12.09.2013 19:46:38
Fleire og fleire fjortis jenter vill ha oppmerksomhet og lager stort oppstyr av veldigt lite angående forendrene deres, til venner. På den måten blir barnevernet innblandet. Etter det klager fjortisjentene på barnevernet og prater dritt om dem, fordi de handlet på feilaktig informasjon som først og fremst kom fra hun. Si at det jeg sier ikke er sant. I dear your.
FF
2
24.09.2013 19:16:17
ok, først vil jeg bare si at dit bruk av ordet "fjortis" vil ikke gjøre din mening sann og at barnevernet kommer som vanlig inn av anmeldelse av lærer eller rektor, så kommer barnevernet med et brev og et helvete av et besøk!
Dritt Verne
2
05.08.2013 01:42:14
Barne verne har ødlagt live mitt takket hvære dem får jeg ikke se faren min mer
Jenny
1
19.02.2014 21:43:39
Dei gjorde det kun for ditt beste.
SocialServiceSlayer
1
21.04.2015 17:20:53
Oh plz ikke kom med sånn bullshit de har ødelagt for meg og!
søta
3
25.05.2014 22:13:24
samme sjedde med meg så du kan bare holde kjeft du Jenny de gjør det for pengene
bv
3
28.07.2013 23:03:05
barneværnet har fanmæ ødelakt live mett,, så itjæ sei at e itjæ får låv å f¨dt fram at man bør fan mæ tænk sæ før man sei kordan ting e heimæ, greit itjæ bra, mæn dt å bi røska ut a ditt eget liv uten varsel, dt e gjævli, å du får jo fan itjæ sakt hade t vænnan typen,, familien,, å du bi stænkt inne på et rom mæ to vakta så passa på, å fosterhhjemme bi tell et fængsel.. (red: Du kan kan skrive inn til oss fra 1. august, på ung.no/oss og få svar)
Slutt
2
12.07.2013 22:26:12
Tenk får dere skriver noe stygt om Bv!! -_-
line
2
25.05.2014 22:15:27
de fortjener det de har knust så mange familier
meow
11
29.06.2013 17:39:01
"barnevernet har blitt flinker" haha den var bra! barneverne sug for faen!
haha
3
25.05.2014 22:16:29
hahahaha den va bra
gutten
11
29.11.2012 00:00:04
barnevernet må kansje spøre va ma vil og ikke bare plasere de runt om kring.barnevernet er jo galskap! eller va????
Lone
9
27.11.2012 14:21:00
Ka e vitsn? Koffer ska man bry sæ, koffer ska man faen ikke bare fuck hele drittn? koffer ska man egentli bry sæ om kafaen barneværne sei.. no har æ faen vært i barneværne 1 år, å d e faenme sykt, man får faen ikke nå godt av d, man bi bare værre å værre... uansett ka folk sei, så e barneværne fucked opp, å fucka me hode te folk, ødelægge familie, ødelægge alle, ødelægg alt. di e faenme syk.. no gjer æ mæ faen, dåkk kommer aldri te å se den gammle lone mere, ikke den snill ihvertfall, no e d satans nokk, no ska æ faen me brenn ne heile jævla barneværne.. no! vi snakkes i hælvette alle sammen.
engasjert
8
25.11.2012 18:52:25
Mhm.. Jeg tror at det barnevernet må være flinke med, er å lytte. Ikke bare buse inn å ta med seg unger mens foreldra sitter igjen. Hvorfor havnet denne familien i en slik situasjon? Hva kan gjøres for at livet skal bli bra igjen? EKS:Hvis barnevernet gir foreldre som slår barna sine psykisk behandling, og snakker med dem om hvorfor dette er galt,kan dette gjøre alt mye lettere. Barna må også ha en (gjerne fast) person å snakke med,som de stoler på, om hva som kunne gjort hverdagen bedre for dem. Man må begynne i det små. Selv det store barnevernet.
Bolla pinsvin
5
25.11.2012 18:33:03
Bekrymringsmeldinger som "hevn" fra tullete naboer/bekjente osv.
Anonym 12
0
25.11.2012 09:00:22
Hvem kan stille en diagnose på ett menneske om vedkommende er paranoid osv.Er det ikke bare leger som kan bare gjøre det. Eller kan pyskriater og pyskologer stille en diganose på ett menneske. Si eks barnevern der en sakkyndig har blitt kalt inn. Kan den vedkommende sakkyndige stille en diagonose på noen av forelderene. Trodde det var bare leger som kunne stille diagnoser på mennesker. Ikke en sakkyndig pysolog.
Stornok
0
02.12.2014 01:23:07
Diagnoser er bare opfinne av psykologer på et møte hvor de stemmer inn sykdommer som bla adhd... ja på 1980 tallet var enda det å være homofil en psykisk sykdom.. er ingen tester eller noe som kan påvise dette... så de kan fordi de har en bok som heter DSMI er video på youtube om dette :)
feil
0
20.12.2013 04:00:08
Psykologer og psyriater stiller diagnoser. En lege, som en fastlege tenker du? De kan henvise til BUP/DPS, der psykologer og psykriatere jobber, som utreder og stiller diagnose av pasienten. Sakkyndig psykolog er høgt utdanna innenfor det psykriatiske,psykologiske fagene akkuratt for å behandle og stille diagnoser. En psykriater er en lege, men for den mentale helsen.
Stornok
0
03.12.2014 00:22:03
hva hjelper vell det når "diagnoserne" stilt er påfunnet oppspinn?
Jani
0
22.11.2012 08:24:35
Barnevernet er ikke noe dritt om du lærer deg å samarbeide riktig med de riktige folkene, Trenger man hjelp, ser man det ikke selv.
Idioter
7
20.11.2012 20:46:40
Barnevernet går til ødelagte familier, idioter -_- Hvorfor skulle de gå til greie familier og ta barna uten grunn?
enig
0
25.05.2014 22:20:25
for de er idioter viss de for sparken så er de for dum for å jobbe
silje
14
20.11.2012 09:03:04
Barnevernet lyver mye, de klarer ikke å jobbe riktig, de gjør for mye feil, de tror at det er bra å skille foreldre fra barne, de tror alt ordner seg så fort dem dukker opp å tar folk i fra familien! Barnevernet gjør ingen bra jobb alltid, men de prøver noen ganger, men de gir opp for lett
Hei!
1
21.11.2012 18:28:02
Jeg vil bare si at det du sier nå, ikke stemmer. Barnvernet gir først og fremst hjelp og støtte til familier som trenger det. Å skille barn fra foreldre er skadelig og traumatiserende,både for barnet som flyttes og øvrig familie. Det skal kun gjøres når det er helt nødvendig. Barnevernet prøver å holde familier samlet så langt det er mulig. Når det er sagt, så er det bare mennesker som jobber i barnevernet også, og de kan gjøre feil. Og det hender barnevernet gjør en dårlig jobb. Men, de er bare mennesker og de prøver nok så godt de kan.
anonym
0
28.11.2012 23:34:20
Sier meg helt enig med deg! Når barn først blir plassert bort har barnevernet prøvd alle mulige løsninger som går ann å gjøre hjemme. Dem er pliktig til å flytte dem om det dem gjør kan påvirke eller være en fare for resten av familien eller andre rundt dem.
Jack
0
26.03.2014 16:52:40
Så det er nok at det finnes rykter om en person på samme eiendom, og litt rot her og der? Dette er en situasjon som ikke kan løses på andre måter?
minni
26
23.05.2012 05:13:34
Barnevernet ødelegger mest barn.
meg=(
2
07.04.2012 21:56:04
(...) ( jeg har så lyst til å bli tatt av barnevernet=( (red: du kan skrive inn til ung.no/oss og få hjelp og råd)
Jenta
17
04.03.2012 12:27:11
Enig med koko.Barnevernet vil bare ødelegge familien din!!
gutten
3
28.11.2012 23:52:23
barnevernet ødleger familier jeg måte flyte fra moren min da jeg var 14 år.jeg trives ikke i det helle tat oss min foster famile barnevernet hører ikke på va hva jeg har og si de flyter bare meg runt i i norge jeg har bod 10 plaser dette året!!!! barne verne er det verste som har skjed meg og familien min!!! ( red: du kan skrive inn til oss på ung.no/oss og få svar)
koko
25
15.09.2010 18:26:11
har ikk eså stor tro på barnevernet for å være ærlig, så tror de ikke på folk og mener og de kan heller gi faen enn å ødelegge liv og familier!
someone
30
27.07.2010 22:31:00
Barnevernet gjør ikke stort mer enn å sende ungdommer på instutisjon når de har hodet stukket opp i rompa eller suger sjefen sin. En jeg kjenner ble sendt på instutisjon, mens han bodde der ble han fortalt at etter det ble det ikke noe mer flytting, etter det skulle de finne en fin fosterfamailie til han og broren. Vell, hva har skjedd? Han har blitt flyttet 12 ganger og broren 15 og nå bor de 2 timer unna hverandre å har ikke sett hverandre på 3 mnd. Det er det norske barnevernet. De er fantastiske. NOT!
Henriette
1
28.11.2012 23:27:10
Ta dere sammen! Barnevernet er til for å hjelpe deg, kun dt. De er ikke ute etter å ødelegge for deg eller familien din, men for å få deg vekk fra den dumme situasjonen du har vært så dum og kommet inn i men ikke kommer ut av igjen på egenhånd. Virker kanskje som de gir faen og vet det kan ta lang tid å til tider vanskelig og få tak i.. men husk at det er ikke bare dere de behandler! De har MASSEVIS av andre ungdommer de også hjelper, så slapp av! De drar nesten norge rundt fordi de må dra helt dit hvor barna er plassert for møte nesten måndtelig. Jeg selv har bodd på instutisjon 2 ganger og jeg følte det også slik dere beskriver under her, men de har hjulpet meg kjempe masse! Jeg drakk og rusa meg hver eneste dag, slåss med både søsken og foreldre hjemme og oppførte meg dårlig rett og slett. Men nå, går jeg på skole,fått meg jobb,fått meg nye venner og har det kjempefint hjemme hos foreldrene mine. Det går alltid bra til slutt bare du er villig til det selv. Samarbeider du med dem gjør de akkurat det samme tilbake på best mulig måte. I starten av bo oppholdet mitt på instutisjonen stakk jeg av hver eneste helg og andre ukedager sammen med en jente på instutisjonen, men jeg fikk ett valg. Skjerpe meg nå, ihvertfall prøve mitt beste eller bo slik helt til jeg ble 18 år. Men hvordan dere opplever dette oppholdet har også mye med hvordan de personale er der.. Jeg møtte på mange som jeg følte at bare gjorde jobben sin fordi de ikke hadde noe valg, mens andre var helt vidunderlige.. de brydde seg faktisk om meg! Man får som regel en "kontakt", altså en av de ansatte som har mest fokus på deg. Jeg var veldig heldig der! Hun var som en mor for meg.. Masserte føttene mine når jeg var sliten og kilte meg på kveldene og lå å pratet i timesvis på sofaen. Ble med henne hjem flere ganger og dro på kafe med faren hennes hele tiden. Hun hjalp meg gjennom en kjempe tøff tid å det setter jeg kjempe stor pris på! Har faktisk hatt litt kontakt med hun i etterkant og tatt en kaffe med hun inniblant. Lykke til, folkens! Husk at om dere ikke er villige til å forandre dere selv så vil det aldri gå ;-)
sjerp deg sjæl
1
25.05.2014 22:23:54
de er ikke ute etter å ødelegge men det gjør de .i hate bv.
engasjert
2
25.11.2012 19:00:18
Ja, men så kan det jo hende at det er en grunn til at de har blitt flytta så mange ganger. Det er ikke alle fosterbarn og -familier som fungerer sammen! Men jeg er enig i at det å bli flytta 12 og 15 ganger er drøyt.
lone
3
27.11.2012 14:18:22
unnskyld me men det e barnevernet som e grunnen !
Robert
15
13.07.2010 22:25:00
emh, barnevernet er no dritt! Alt de gjør er å irritere og ødelegge for deg!
Hugo
4
13.07.2010 04:12:00
Jeg tror det er flere grunner til at flere får hjelp av barnevernet i dag enn tidligere. Jeg tror først og fremst det er lettere å få kontakt i dag enn før. Blant annet takket være nettsider som ung.no og lignende som hjelper til med å avmystifisere endel litt farlige tema. (for dette er en fantastisk nettside!) Samtidig tror jeg lærere, trenere, slekt, venner og andre voksne i nettverket rundt barn i dag kjenner litt mer til hva man kan gjøre for å skaffe hjelp til barn og unge som har det tøft eller vondt. Men kanskje det har blitt lettere å be om hjelp enn å hjelpe selv? Det kan også hende at barnevernet i dag har lettere for å gripe fatt i situasjoner enn tidligere fordi de har flere måter å gi hjelp på enn før. Hvor vidt det er flere barn og unge som trenger hjelp i dag enn tidligere skal jeg ikke si noe sikkert om, sett litt fra sidelinjen så kan det se litt slik ut. MEN det kan også hende jeg bare har blitt eldre og ser ting litt lettere/annerledes nå enn jeg gjorde før.

Kropp og helse

+ 40 flere

Skole, utdanning og jobb

+ 35 flere

Venner, forelskelse og fritid

+ 41 flere

ukens tema

Skolehverdag

kommentar

#forhomofile: Jeg synes det er helt fantastisk når folk er åpne homofile. Flere ganger møter jeg folk og tenker, skulle ønske de var hetero, for de er jo DRITKULE. Men først å fremst, hvis du er homofil, ikke vær redd for å komme ut av skapet. Jeg tror ikke folk tror det er så rart som du kanskje forestiller deg. Og hvis folk har et problem med homofile, har de ett seriøst problem med hjernen sin også. Det å være homofil er like normalt som det å være hetro. Folk som ikke greier å skjønne dette, greier heller ikke å sette seg inn i den moderne verden. Det kan selvfølgelig være et lite sjokk for venner, familie og dine nærmeste, men hvis de godtar deg som du er, så godtar de dette også. Det burde de i hvertfall. Sånn som vi lever nå så synes jeg egentlig at det er unødvendig å måtte si at det er helt greit å være homofil, lesbisk, trans .osv. Dette burde folk skjønne fra før. Hvis sånn du er ikke skader noen eller særer noen så må du vise det. Verden trenger flere originale personer. Jeg går på en skole der nesten alle er klonet. Det er bare dure klær og dyre ting, og nesten alle de som er populære er kjempeslemme. Sånn burde det ikke være Lik denne kommentaren hvis du er for en ny og bedre verden. Les innlegg Liten pil høyre