Hopp til hovedinnholdet
Følg ung.no på Snapchat
Gutt i dusjen (colourbox.com)
Gutt i dusjen (colourbox.com)

A-Å

Kommentarer fra brukere Kommentarer


Du må fylle inn både navn og tekst for å sende inn skjemaet.

Legg inn en melding!

Obs! Ung.no svarer IKKE på spørsmål i kommentarfeltet. Send inn spørsmål på ung.no/oss

(HTML-tagger fjernes)
Jente 20 [levd i helvete i 16 år]
0
10.08.2017 02:48:21
Jeg veit så mye om Persia at jeg blir så redd for at Norge blir en islamisk land i fremtida.. det kan skje nå fordi vi har så mange immigranter og fleste muslimer som føder 5 barn eller 7 vær og en av dem. Og fleste norske folk tenker på å bare ha 2 eller 4 da kan det bli forandret for hvor mange muslimer bor i Norge og norske! Og ikke alle islamisme land har vært det. Noen var jødiske og noen var kristne mens andre var himduer men muslimene overtok dem på bare 100 år en etter en med å ha flere barn +masse krig og politik! Når flertallet var muslimer så ville de ta valget akkurat som Iran for eksempel hvor i 1979 var Alarm året hvor alt ble til helvete. Iranske kvinner ble knivstukket drept voldtatt kasta ut av familien sin bare fordi de ville ikke bli tvunget til å ha på hijab/Niqab/burqa..les HISTORIE OM RELIGIONER VISS DU IKKE TROR PÅ MEG! Jeg er en exmuslim og lever i lavt identitet.. hvorfor? Fordi jeg skal bli drept av familien min og andre muslimer som leter etter meg her i Norge! Bare fordi i islam når en slutter å tro på Allah (Gud) så skal han/hun bli drept med en gang. Og jeg slutta med hijab som jeg ble tvunget til å ha på fordi det står i shariah loven. VÅKN OPP NORGE! Mange muslimer lever mest etter islamisk lover selv om de får støtte og hjelp imens de bor i et annet land en islamisk!! Hvorfor er det så mage som ikke veit en dritt om sannheten?? Jeg er så frustrert og lei :( (red: Du kan skrive inn til oss på ung.no/oss og få svar)
46
0
09.11.2016 23:00:29
Vi sier til barna våre at de må være venner. De største ungene er oss voksne. Er det rart det er krig???
Noe som bekymrer meg
1
27.07.2016 11:35:02
Islam
Fra en 15 år gammel jente
4
13.03.2016 20:54:51
Jeg har hørt veldig mange si " Ååh vi er heldige fordi vi har fred" eller " vi er SÅÅ heldige som for gå på skole og ha mat" osv. Det er jeg uenig i. Vi er ikke "heldige" fordi vi har alt det vi har. Det er en menneskerettighet å ha mat. Det er en menneskerettighet å ha liv. Alt det vi har i Norge er rettigheter mennesker har. Vi har krav på mat, drikke, bolig, klær , skolegang og ytringsfrihet. Selvfølgelig, burde det være slik i alle land. Selvfølgelig er det mange mennesker som desverre ikke har samme muligheter som oss. Jeg er ikke redd for krig eller død. Jeg er redd for hvordan det påvirker tankegangen til mennesker. Hvordan media representerer utlendinger kan gjøre noe med hjernen din. Som ungdom har vi en tendens til å høre på det nettet forteller oss. Vi blir påvirket av alt fra venner til nyheter. Jeg er utenlandsk selv, med foreldre fra Iran. Jeg blir ikke alltid behandlet rettferdig nemlig på grunn av det. På denne nettsiden er det sikkert mange på min alder. Hvis du leser dette, vil jeg at du skal vite at ; NEI, jeg er her ikke for å stjele. NEI, Vi er ikke her for å ta penger fra NAV. NEI, vi er ikke her for å voldta. NEI, vi er ikke her for å drepe. VI ER IKKE HER FOR Å GJØRE NOEN NOE VONDT. Jeg er ei vanlig jente på snart 15 år. Jeg kler meg vanlig, jeg spiser fisk, jeg spiser kjøttboller, jeg feirer jul, jeg går på gudstjenester med skolen i påsken, jeg har fisket før, jeg feirer 17. mai osvosv. Hvorfor? fordi hverken noen liker det eller ikke, så er jeg en del av det norske samfunnet. Familien min har tatt med seg tradisjoner, jeg har min egen kultur - men det er slike ting som har formet det norske samfunnet. Kebaben folk spiser er ikke norskt. Kaffe er i grunnen ikke norskt. Pasta og pizza er ikke norskt. Poenget mitt er ; Ja, det finnes terrorister. Ja, noen utlendinger stjeler. Ja, noen voldtar. Ja, hudfarge og etnisitet er forskjellig person til person. Men det som er likt mellom alle, er rettighetene vi har. Vi har rett på det samme, vi har rett på å bli behandlet bra og bli ivaretatt. Og det er viktig at ungdom tenker over slikt. Så nei, jeg er ikke redd for krig. Fordi jeg mener at hat har mer makt enn krig. Hat og rasisme kan gjør større skade enn et våpen. Sporene som blir igjen av hat kan ødlegge samfunn. Det kan påvirke generasjon etter generasjon. Jeg håper du ikke lar det påvirke deg. Ikke glem at vi er mennesker vi også.
Jo
0
28.12.2017 15:01:23
Jo, vi er heldige som er den andelen som faktisk har disse mulighetene...
Jaja
2
08.08.2015 14:40:46
Det blir nesten som en film, bare at du mest sannsynlig får se flere versjoner av samme hendelsen. Interessant. Krig er en del av menneskets natur, naturkatastrofer er en del av naturens gang og uroligheter er det alltid.
Ingen
5
03.07.2015 00:21:53
Spesielt redd når det sto at de hadde øvd på innovasjon av nord Norge...
Lol
0
27.09.2015 01:00:30
Første jeg tenkte var PUTIN
DDF
2
29.06.2015 21:07:58
så interessant og studere andre verdenskrig
LOL
5
03.01.2015 22:50:43
Er faktisk prepper så jeg er rolig og klar for den slaks ting
oa
7
16.03.2015 16:59:20
mange sier at noen i IS er på vei til norge:( er litt redd
j
2
13.09.2015 16:05:40
Gjemmer seg blant flyktninger, for eksempel. Det er en måte de bruker for å komme hit.
Eazy-E
2
24.09.2015 14:39:33
Man kan heller ikke stoppe all invandring for det.
Anonym
3
04.01.2015 04:03:22
Prepper i norge
Maxi
2
08.12.2014 22:18:56
Det skjer så ofte ate folk leger nesten ikke merke til det lenger her i auropa
Du tuller?
8
16.10.2014 19:39:34
Jeg kan ikke tro at folk syntes krig og naturkatastrofer er spennende. Jeg skjønner det rett og slett ikke. Det er menneskers liv og helse vi snakker om.
campsycho 14
6
22.10.2014 11:31:12
Skjønner du ikke hva "spennende" betyr, eller? Det betyr ikke at de liker krig. Men at de ikke synes det er kjedelig å høre om. Du har nok misforstått. Selv bryr jeg meg ikke, så lenge jeg ikke blir involvert...
Tornado i NORGE?!
3
14.07.2014 22:04:54
Fikk til og med høre at det har vært tornadostorm i norge...
23 %
2
05.05.2014 18:25:24
Nei, så lenge jeg vet at det ikke vil skje her hjemme (323 stemmer) "Det var litt synd egentlig". Tenk hvis alle skulle syntes så, da hadde jo verden vært et så mye verre sted. Litt tragikomisk
campsycho 14
0
22.10.2014 11:35:11
Det gjelder også naturkatastrofer
campsycho 14
0
22.10.2014 11:33:22
Hvis alle hadde det, så hadde det ikke vært noe krig. Siden hvis det hadde vært krig, så hadde ikke alle tenkt sånn.
Christina
8
26.01.2013 18:25:21
Jeg er redd for alt. Jeg er redd for krig, jeg er redd for å dø, jeg er redd for å bli syk og det sliter i meg. Jeg er lei av å være redd for absolutt alt, jeg orker det ikke. Bare jeg ser i noen sekunder på en skrekkfilm, ligger jeg våken om natta i flere dager, redd for at det skal skje. Jeg er lei av å leve i frykt..
ieoåfr 14
1
29.06.2015 18:03:26
her også ._. Prøver å unngå å tenke å mye på sånt og heller prøve å leve normalt (hvis jeg gjør det). Men når eg tenker på det blir jeg drita redd.
-.-
0
10.09.2014 13:22:34
samme her
engasjert
1
25.11.2012 18:26:56
Jeg synes alltid at krig er fælt.. Jeg blir ikke direkte redd fordi jeg selv er i et trygt land. Jeg har empati for de som blir drept :( Spesielt synd på sivile som ikke skulle hatt noe med krigen å gjøre. Militære er i en annen situasjon, siden det er de som skal "slåss". Men så forferdelig det må være å vite at man skal ut av hjemmet sitt, bort fra familien sin, ut til direkte hat, død og grusomhet. At du liksom har plikt til å risikere livet ditt :( Skulle ønske at ikke engang krig var et ord.
januar95
1
23.11.2012 08:53:58
Jeg er 16 år, og livredd for å se hva som skjer der ute i verden! Vær eneste gang foreldrene mine skal se nyehtene, går jeg av. sitter jeg i bilen med de tar jeg i headset, jeg nekter å høre om krig og at folk dør! Jeg synes det er så urreterferdig at uskylde folk skal lide og dø for ingenting! Små barn til å med dør.. Jeg klarer ikke nyheter jeg asså! (red: du kan skrive inn til ung på ung.no/oss og få hjelp og råd)
Sophie
17
05.11.2012 21:50:37
Er så vant til å se krig og sånt i Syria og Libia så man driter fullstendig i det til slutt...
solveig
7
19.11.2012 16:02:53
"driter du i at menesker dør
Ja og nei
0
27.07.2016 11:38:07
Det er dritt at folk dør men på samme måte er de litt bra siden vi er så mange mennesker på jorda
jau
1
21.01.2013 13:05:42
jau
Alan
6
18.11.2012 18:45:03
"man" driter fullstendig i det til slutt ? Hvem er "man" ? Kanskje det bare er deg. Driter du i 22 juli også eller ?
Folk flest
3
19.11.2012 16:58:19
Ordvalget var kanskje dårlig av personen ovenfor, men budskapet er der fortsatt. Folk flest "bryr" seg ikke om det. Jeg bryr meg heller ikke om 9/11 for den saks skyld. Å lyve om at man gjør blir for dumt.
Siljeee
1
20.11.2012 08:55:42
Det er5 greit at man ikke bryr seg, man da burde man ikke lage noko stor sak ut av det
en person
11
27.08.2012 23:25:34
tenk hva osm skjer om vi gir ekstra mye penger til afrika. færre folk vil dø, det vil si flere folk, flere folk = mere penger trengs = mer fattigdom = mere innvandring. Vi må gi dem kondomer og lære dem at de bare skal få 2 barn og ikke 10 før vi gir dem levestandard.
-.-
1
10.09.2014 13:27:37
I mange land i afrika er det Islam som er hoved-troen, og der har en mann mange forskjellige damer. Noen menn får jo opp til tretti (30) barn til sammen. så damene kan jo ikke noe med det. Det går egentlig ikke an å hjelpe fattige folk. for det finnes jo mange millioner fattige folk
Hakke Du No' Med!
3
19.08.2012 14:38:28
Gir faen jeg... :P
Lol
0
27.07.2016 11:38:41
?9
Meg
6
05.06.2012 14:52:19
Synes det er spennende. Greit nok det er trist, men hva hjelper det å gå rundt og være redd? Det hjelper ingen i det hele tatt. Uansett, de døde står ikke opp igjen bare fordi vi synes det var trist.
noen
2
02.05.2012 22:09:19
Vi har mistet mange den 22 juli det var verdens verste dag det er lov til og skrike nor noe fryktelig skjer,det er lurt og snake med noen om dette
aguy
6
27.08.2012 23:17:12
Å kalle 22 juli verdens verste dag er bare egoistisk. det er noen dager hvor over 1000 personer har blitt drept.
9/11
1
28.06.2015 08:38:00
På 9/11 døde over 3000 mennesker
jentaa
2
01.11.2012 12:53:22
Det er faktisk egoistisk å kalle "noen" for egoistisk... for de som har mistet noen den 22. juli så var det kanskje verdens verste dag! Det er ikke sånn at for å finne den verste dagen gjennom tidene så skal man se på hvor mange personer som ble drept. Alle mennesker har sin egen mening om hva som er verdens verste dag for dem! Det finnes ikke noe fasit.
thehhjk
1
03.01.2015 22:53:30
verdens værste dager var den da kristendommen islam og jøder kom
Nei
3
19.11.2012 17:01:49
Det var evt. DIN verste dag. Ikke verdens verste dag. Siden når ble det egoistisk å kalle noen for egoistisk? Dessuten er det ganske egoistisk og si at den dagen du mistet EN i livet ditt overgår dagene der alle andre mistet EN i livet sitt.
-.-
0
10.09.2014 13:32:00
Til jentaa: Jo, det er sånn at man må se på antallet av personer som blir drept, for jo mer folk som dør, jo flere folk blir lei seg. Jeg er enig med "Nei" og "aguy"
Ingrid
0
20.04.2012 09:26:37
Jeg er ikke redd for å bl utsatt for noe av dette selv, men jeg har venner spredt over hele verden, og noen av de kan stå i fare for store naturkatastrofer...
Hjelper
1
18.04.2012 14:17:21
sol.no har også en sånn knapp! :)
v
5
18.04.2012 10:16:19
dere som er enig med [...] er syk i hodet
ida
8
18.04.2012 10:15:41
Ja, jeg ble faktisk litt stolt over dagbaldet som hadde en slik knapp, egentlig var det litt kult.. Det beste var egentlig at her som jeg bor har dagbladet gitt ut to dagsaviser: en med 22juli og en annen en som ikkje nevner noe om saken!... :)
Julie
3
17.04.2012 20:52:38
Jeg er glad at dagbladet har en sånn knapp man kan trykke på for å få bort alt om 22 juli saken
Nisse
9
15.03.2012 15:04:36
Dette skjer pågrunn av vår vettløse politikere. Som slipper inn så søppel. Landet vårt er et fredelig land, med en fredelig kultur. Ja, det finnes dem blant oss som klikker. Men nå slipper den korrupte regjeringen inn så mange innvandrere som ikke har rett til å være her. Atvårt forsvar, dvs politiet. Ikke klarer å passe på den Norske befolkning. Det Brevik gjorde galt, var at han drepte barn. Han skulle lgt den bomben i en av landets nye moskeer.
Helt enig "Nisse
0
10.09.2014 13:39:38
Jeg tenker akkurat det samme som deg!
AUF`r
5
15.03.2012 19:18:39
Herregud, statistikk viser jo at om lag 60% av de vi slipper in får et godt liv tilsvarende en gjennomsnittlig nordmann. Folk må begynne å åpne øynene og slutte å se så "svart" på det!
RetroGirl
11
17.12.2011 16:22:51
Dere 104 svarte at de ikke blir redde så lenge dette ikke skjer her hjemme, tenk dere litt om nå. I sommer har vi fått bekreftet at ja, slikt kan fatisk skje her hjemme. Har dere fulgt med i avisene og sånn, vet dere nok at vi ikke ligger helt sikkert an, fordi politifolka rett og slett er idioter! Kanskje det i sommer skjedde akkurat fordi folka i Norge var så sikre på at slikt ikke kan skje i vårt vakre land. Når jeg tar opp temaet, blir svaret " Åh ikke begynn å snakke om det nå vel!" Og så blir samtalen styrt inn på kebab, kjendiser, klesmerker eller noe annet overfadisk. Folk vil ikke se sannheten i öynene, de vil ikke ha tröbbel, de vil fortsette late som om livet her i Norge er noe alle burde drömme om... Det er kanskje ikke slik, mange her er for overfladiske, og dette förer ikke til nodt. Så viss du sitter foran Facebook og snakker klesmerker, lukk av dataen for et minutt og bare se deg rundt! Gjör dette for verden du lever i!
Monsen
2
15.03.2012 15:15:15
Det er ikke mulig å nå frem med private syn som dette. Da må du nok, lage en stand utenfor Stortinget med en høytaler og mic. Så får du prøve å samle mennesker der.
The noob
1
23.02.2012 18:37:41
For opptatt av media..
milli
1
20.11.2011 02:48:36
blir bare jævlig forbanna når jeg er saker på nyhetene av den virklig alvorlige typen. det gir meg migrene med en gang å se slike ting
Amalie
9
30.10.2011 01:33:31
Faktisk er mennesker alltid fælere enn alskens naturkatastrofer. Tenk på folkemordet i Rwanda, Pol Pots regime, Røde Khmer, Gaddafi og holocaust.. Det er bare mennesker som har sjel nok til å elske, og det er bare mennesker som har sjel til å hate så mye av grunner de kanskje ikke vet selv. Jeg er ikke redd for naturen og hva den kan gjøre. Det er menneskene det er verdt å være redd.
Nisse
3
15.03.2012 15:11:37
Husk å ikke bli blind, når du tror at folk som hater noe du elsker, Ikke tenker. Det er klart mennesker er farlige. Dette er ikke nytt.Det er vår evne til å tenke.
Jostein
5
30.10.2011 01:37:08
Du har helt rett! Det er bare mennesker som kan være så fæle. Som torturerer andre til døde, dreper familien foran deres egne barn, før de også må dø. Så innmari rett du har.
RetroGirl
1
18.08.2011 21:02:27
Syns de er ekkelt me terror og naturkatastrofen. Fikk akutt behov for tröst fra mamma da jeg fikk vite om terroren 22.juli
Nervevraket
8
13.05.2011 20:09:29
Jeg er livredd for atombomber, hver gang jeg er i Oslo er jeg bombesikker på at en eller annen terrorist skal slippe en i hodet på meg. Jeg går hele tiden rundt og håper atombomben ikke havner i gale hender, noe den var allerede da den ble oppfunnet...
Realitist
2
15.03.2012 19:23:56
Du skal være glad du lever i Norge :) Her i Norge har vi ikke atom bomber eller militær makt, det vi står sterkt med er økonomi som hele verden er avhengig av. Så hvis sør-korea skulle sendt en atom bombe hit måtte det være pga at en nisse fjærta. Det jeg mener er at det er ingen grunn til å sende atom bomber mot norge. For å okkupere Norge er det simpelt en bare å sparke in døra. Helt til våre allierte land kommer og hjelper oss da :D det å sende en atom bombe mot Norge måtte i såfall ødelegge alt Norge har å by på, økonomi, varer og kjerlighet.
hmmm
4
27.08.2012 23:19:57
Det er nord korea som har atombomber... just saying :/
ufo
3
05.05.2011 11:21:51
Verden står ovenfor skjempe store utfordringer. Krigen mot teror. Selv om osama er død trur jeg terorgruppa vil holde seg i gang. De vil ønske hevnagrep. Det vil da føre til økt terorfare mot Amerika og europa. Stadig økt terorangrep mot vesten og det vil trulig komme en økonomisk krise som komer til å ramme de gruppene som motarbeider teror. Det vil også bli økt rasisme og hat mot muslimer. Det vil gå hardt ut mot de uskyldige muslimene i vesten. Samtidig vil det komme flere ekstremister til vesten. De vil trulig kreve at pavestyre vil bli fjernet og de vil prøve å skape strengere regler etter islamsk lov. Men på samme tid vil det bli flere rasister som vil være like ekstreme som islamistene. Samtidig vil trulig soldatene trekke seg ut av afghanistan. Da vil trulig taliban vinne. Taliban har et meget dårlig bilde av vesten så de vil trulig starte en masseoprustning sammen med iran. Iran er et av de eneste landene som er aliert med nord korea. Og styreledelsen i Nord Korea hater amerika. Kina er Nord Koreas nermeste land. Kina har ikke et ønske om å gå til krig mot USA,men hvis de landa som står kina nærmest ønsker det vil de trulig skifte mening. Men det avhenger av flere faktorer. Kina og USA har begge høye lån til værandre. Det lønner seg derfor ikke at de går til krig mot hverandre. Samtidig er det mange andre konflikter i området som kan få store konsekvenser. Revulusjonen i Egypt kan også få konsekvenser for andre land. Ikke sikert at dette vil skje,men etter mine beregninger vil dette skje.
Am
2
30.10.2011 01:25:10
Du kan lære deg å skrive.. -.-
lisa
3
29.04.2011 21:43:38
i forhold til natur katastrofer er det mange som tenker på det med forurensning og endringene som skjer i naturen. det mange ikke tenker på er at det største miljøproblemet både når det gjeller krig og naturkatastrofer er oss menneskene. vi er for mange mennesker i verden og alle er med på og forurense og alle har meninger om det meste som gjør at konfliktene som oppstår fører til krig. et eks på at det er for mange mennsker er eldrebølgen som vil komme om en del år, da blir det så mange eldre som lever lenge. for mang til at vi skal kunne klare og ta vare på dem alle. -Jeg tror at det beste vi kan gjøre for verden vi lever i, i dag er å begynne å bry oss mer om de positive tingene vi har rundt oss og framgang, og mindre om konflikt og motgang-
HØR HER:
9
29.04.2011 00:11:00
Hvis vi alltid skal fokusere på elendigheten rundt oss, blir vi bare deperimerte. Hvis vi skrur på nyhetene, er det bare elendighet, og vi kjeder oss mye mer enn før... Så derfor er det vanskelig og la være. For omtrent hundre år siden, var folk kanskje mye fattigere, men de var mye lykkeligere også, selvmordsraten var mye, mye lavere. Dette var fordi folk hadde mye mer og gjøre, de hadde dyr rundt seg, og en gård å passe på. Vår egen teknologi skader oss psykisk mer enn vi tror. Vi lurer oss selv. Når det gjelder disse katastrofene som rammer oss, må vi bare venne oss til det, for de øker og blir kraftigere for hvert år som går. Om verdenen skulle gå under, ville aldri regjeringen sagt et ord, i frykt for panikk.
En liten faen
2
19.03.2012 19:01:12
Helt enig. Er glad for at lokalavisen der jeg bor, som heter Ringerikes Blad greier å fokusere på det positive, og ikke bare voldtekter, knivstikkinger, naturkatastrofer osv.
Folkens!
21
27.04.2011 01:05:26
Jeg begynner og bli vant til dette, og folk bør snart våkne opp, dette er bare begynnelsen. Fremover i vår levetid, vil verden endre seg drastisk. Da snakker jeg om naturkatastrofer på globalt nivå, folkens. Hvis dere ser litt mer rundt dere, og leser de virkelige nyhetene, vil dere snart forstå at det ikke er nyttårsraketter som drepte 7000 fugler på en gang, og at lysspiralen over Nord-Norge ikke var en russisk rakett. Jordskjelvene har økt, flommene har økt, tornadoer har økt. De magnetiske polene flytter seg stadig oftere. Det er mye og lese, og så veldig mye vi mennesker ikke vil forstå noen gang. Vi er for dumme, rett og slett. Når folk på facebook syntes en ny duk er viktigere enn dyrevern, eller uforklarlige hendelser, skjønner jeg at vi ikke er universets mest intelligente skapninger. Det enste som er sikkert, er at mye vil endre seg, verden vil ikke bli det den en gang var. Kanskje vi selv sørger for vår egen undergang? Til syvende og sist, vil vi alle finne ut, at vi ganske enkelt bare er blitt.. ...lurt.
Hei på deg!
5
29.04.2011 20:21:32
Jeg er enig! Jorden forandrer seg og selv om man enda kan stoppe den globale oppvarmingen er det ingen hemmelighet at menneskeheten en gang vil dø ut. Om det blir i morgen eller om 100 millioner år vet ingen. Vi vil bli utryddet som dinosaurene ble. Hvordan det skjer vet ingen. Kanskje vi står bedre rustet enn hva dinosaurene gjorde, kanskje vi kan en gang i fremtiden står uten frykt for å bli tilintetgjort, men så hender det noe totalt uforutsett, noe ingen hadde tenkt på. Kanskje dør vi når Jorden går under, eller kanskje vi klarer å flykte til en annen planet med forutsetninger for liv. Og kanskje vi... Nei, nå får det være nok filosofering...
SVARER: Jeg er "FOLKENS"
4
03.05.2011 00:25:16
Dette med global oppvarming stemmer ikke helt med virkeligheten. Enn skal huske på at det er nesten flere forskere som mener på at man heller går mot en ny istid. La meg ta noen eksempler; I vikingtiden var det mye mer C02 i lufta, enn det det er i dag. Det var også varmere. Og, vulkanutbruddet på Island forrurenset like mye som det vi har gjort på 20 år, men ingen forskjell er å merke. Det som heller er mye mer sannsynlig, er at de magnetiske polpunktene flytter seg for fort. Med andre ord, en side av jorden blir mye varmere, mens den andre blir mye kaldere, det betyr igjen at polene bare flytter på seg, og forklarer hvorfor Grønlandsisen smelter, mens isen her i Norge fryser. Dette fører igjen til at nordpolisens sørside fryser, mesn nordsiden også smelter, i likhet med Grønlandsisen. Havnivåået har ikke steget en eneste millimeter til nå, og vil mest sannsynlig ikke gjøre det heller. Dette er naturlig, og ikke skapt av mennesker. Men så kommer den virkelige faren for oss, faren som myndighetene sikkert vet om, men holder hemmelig i frykt for panikk. Som jeg tideligere nevnte, flytter de magnetiske polene seg, det er bevist av russiske myndigheter. Men, de flytter seg mye fortere enn det som var beregnet, for å så flytte seg tilbake på plass bare noen måneder senere. Dette skjer oftere akkuratt nå, og er årsaken til "fugledøden" og "kudøden", der over 7000 fugler døde på et døgn i USA. Senere døde 200 kuer på et døgn, også i USA. Senere 700 fugler i Sverige, 10.000 fisker, krabber og div. sjødyr i Norge. Etter dette var det stopp på nyhetene, men i følge såkalte hemmelige nyheter fra Russland, fortsetter dette enda, og har rammet mennesker. I følge tv-2 nyhetene var dette lastebiler og fyrverkeri som drepte alle dyrene. For meg virker det mer logisk at polhoppingen har midlertidig ødelagt magnetismen i Jorda, og skapt svært kraftige felt noen steder, som har truffet dyr på Jorden. De ble drept av stråling. Mens jeg er inne på temaet, vil jeg også nevne lysspiralen som var synlig over hele Nord-Norge (med unntak fra Svalbard), dette var ingen rakett. I følge Wikileaks sendte aldri Russland opp noen rakett, og om det var en rakett, ville den aldri blitt til en blå spinnende spiral, som siden forsvant inn i et stort svart hull. Hvis dere vil spørre meg hva det var, så vet jeg ærlig talt ikke. Men jeg vet at alle naturkatastrofene rundt om nå, snart vil endre på hele Jorda. Vi er bare en del av noe mye, mye større. Det er på tide å ta et steg videre.
jente 14
6
26.04.2011 21:03:55
Jeg synes det er så fælt å høre/se om skader rundt om i verden. Egentlig får det meg til å ville hjelpe de som ikke har det like bra som vi har det her i Norge, for vi i Norge har det kjempebra og de som ikke synes det, vell, de må være skikkelig bortskjemte, egoistiske og snåle altså ;P
Anonymous
3
27.04.2011 14:58:40
Eller vi har det så vondt at vi rett og slett ikke greier å bry oss, uansett om vi vil eller ikke. Slik er det for meg. Vi er kanskje et rikt land, og nesten alle har mat, hus, og mange udnødvendige ting... Men noe jeg ikke syns vi har så mye av er folk som hjelper dem som har det vondt inni seg... å gå til en terapaut (eller sykiater eller hva det nå enn heter) eller sykolog å få anti-deprimerende piller hjelper ikke... Det gjør det ikke mindre deprimert, det bare skjuler det for deg... Jeg vil ikke være deprimert, men jeg vil ikke ta piler for å bli kvitt det. Syns ikke det er verdt det. Jeg tror at alt jeg trenger er å føle meg verdsatt, og å ha noen å snakke med... En venn eller noe Ikke tro at folk som ikke bryr seg om andre er egoistiske, bortskjemte, eller slemme personer. Jeg vil bry meg, men jeg kan ikke. BTW: jeg er også 14, snart 15. Men jeg er en gutt da...
tenkern
3
13.05.2011 20:24:34
Enig. Nå for tida er det altformye fokus på det materielle. Selvfølgelig er et velfylt kjøleskap oppløftende, men du kan ikke snakke med kjøleskapet, ihvertfall ikke forvente noe svar. Venner kan ikke kjøpes for penger og hva skal du med å leve til du blir hundre hvis du ikke har noen å dele livet ditt med?
MzUnknown
22
17.04.2011 16:51:46
WHAT? 32,1 prosent syns det er spennende når de ser noe om krig, uroligheter og store naturkatastrofer på nyhetene? Er det så spennende at tusenvis av mennesker dør? Jeg synst ikke det er spennende i det hele tatt. Jeg synst det rett og slett er grusomt! Alle mennesker har rett til å leve!!!!! Ikke dø på en så grusom måte. Det er til å gråte av :'(
Eriksen
3
21.04.2011 01:07:42
Jeg liker det ikke , Men vi får ikke gjort så mye med det , Om vi ikke hadde hat krig eller naturkatastrofer hadde verden gått under veldig fort , Det er veldig kaldt og kynisk av meg og si dette , Men vi er alt for mange mensker på jorden . Bare i løpe av de siste 30-40 årene har tallene på mensker stiget utrolig høyt , vi er mange fler her på jorden en vi kan håndtere . selvfølgelig vil jeg jo ikke at folk skal bli drept eller dø en unaturlig død . Men hvis vi fortsatt skal ha resuser og velstand i de fleste deler av verden så må noe drastisk skje i løpe av få år . Om vi skal kurere kreft og om vi aldri skal dø av sykdommer fordi vi har kommet så langt i utviklingen at vi kan klare det en dag i fremtiden vil det ta mellom 40-70 år før denne planeten blir så full av mensker at veldig få vil ha det bra . Du kan tenke deg , det er ikke mange år siden vi bare var 4 miliarder mensker på jorden , Nå er tallet 7. Miliarder . i ca 1980 var vi 5.5 Miliarder mensker . Noe som er for mye , i 2035 vil antal mensker på jorden være over 10 Miliarder . mest sansynlig nærmere 11-12 milarder . For i løpet av den tiden vil forskere finne ut flere måter og leve lenger på , Flere måter og redde mensker på , alt er tryggere og alt er mye sikrere . og i løpe av den tiden vi er borte fra denne jord vil antall mensker rundt 15 Miliarder mensker . Det kommer til og gå rett vest om vi ikke får mere krig , Mere naturkatastrofer . Jeg vet det er helt Sinsykt av meg og si dette men det er realiteten . Uansett hvor kaldt og vondt det føles og si dette så er vi rett og slett nødt til og fjerne nesten 1/4 del av jordas befolkning for at de neste 100-200 årene på jorden skal fungere . Tenk deg i år 2150 så er det vertfall 25 Miliarder mensker på jorda . tenk deg åssen det blir . Fårestill deg det hvis jorden overlever så lenge ? noe jeg tviler sterkt på . Jeg sier det igjen Dette er verdens værste tanke og ingen mensker kan gjøre noe med dette og ingen vil tenke på dette men sånn er realiteten og sanheten sånn som verden er i dag . Beklager og måtte si det men vi trenger mye mere naturkatastrofer og nei jeg vil jo selvfølgelig ikke at det skal skje , Men om vi skal leve i velgående i årene frammover må noe drastisk skje .
.
3
22.04.2011 21:27:25
ja det blir for mange mennesker, men ingen vil jo dø av krig og naturkatastrofer, bedre med alderdom. Vist det blir for mye mennesker i verden så må folk slutte å lage mennesker da..
Godt poeng, men...
13
21.04.2011 18:23:33
...Rettskrivningen din er en naturkatastrofe i seg selv.
Anonymous
8
22.04.2011 01:04:59
Så lenge man kan lese det så går det jo greit
Hei på deg!
4
29.04.2011 19:56:34
Joda, men det blir tungt å lese.
Anonymous
1
11.04.2011 21:05:12
Jeg bryr meg vell ikke om noen tusen dør, blir skada, eller sånne ting. Folk dør heile tia, heilt normalt. Hvis en naturkatastrofe skulle skje her i Norge, hadde æ ikke brydd meg. Hadde æ død i naturkatastrofa, hadde æ antageligvis vært glad...
y
14
14.04.2011 19:50:41
Hva?? Er det ikke fryktelig at tusenvis av uskyldige dør og blir hardt rammet avnaturkatastrofer? Er det ikke fryktelig at en eller annen ikke er villig til å bøye seg i støvet for flertallet av sitt folk, og alt ender i kaos, og de som vil ha et mer rettferdig land de dør??
Eriksen
3
21.04.2011 01:13:19
Kan du forklare meg, Hva mener du med ``er det ikke fryktlig at uskyldige dør og blir hardt rammet av naturkatastrofer`` Den setningen der ser jeg vær gang det skjer noe . Men Hva er dem uskyldige i `? naturkatastrofer sitter ikke i en høyesterett før det skjer og bestemmer hvor og hvem den skal ramme . Ingen er uskyldige . et bedre ord er vell Uheldige .
Anonymous
1
16.04.2011 14:59:22
Nei, jeg bryr meg ikke.
lol
9
17.04.2011 16:44:25
Herregud!! Går det an? Følelsesløse dust -.- Vi skal bry oss om andre mennesker! Være godhjerta å tenke på andre. Finst andre mennesker i verden også enn bare deg. Om du ikke hadde brydd deg om å dø så gjør kanskje andre det? Å tenk små barn som dør som ikke får oppleve så mye av livet! Når tusentvis av mennesker dør er jo det grusomt må du vel skjønne? DET ER LIV! Uskyldige liv som blir tatt, så kommer noen idioter som det å sier "jeg bryr meg ikke" GÅR DET AN? Skjer med sånne mennesker? -.-
lol
0
18.09.2014 22:54:03
Vi bryr oss, men vet du hvor vanskelig det er å fikse et internasjonalt problem. Hvis du er så jævla godhjertet, så reis deg opp fra sofaen og redd dem.
Anonymous
7
18.04.2011 03:26:00
Kanskje det er fordi jeg har levd et forferdelig liv, der jeg ser folk dø hele tiden. Jeg har aldri følt at noen har bryd seg om meg, og jeg har hatt selvmordstanker i flere år. Jeg har trykka ned følelsene mine kjempe lenge, holdt dem inni meg, aldri hatt noen å stole på... til slutt, ble det for mye, og nå greier jeg ikke å føle noe. Det er ikke det at jeg ikke vil synes synd på de som dør eller blir skada, det er det at jeg ikke kan føle sorg i det hele tatt.(red: Du kan skrive inn til ung.no/oss og få hjelp og råd)
..
5
18.04.2011 10:33:14
Jeg forstår hva du mener... Folk sier hele tiden at de bryr seg og legger ut bilder og statuser på facebook og sier \"åhh, det er såå forferdelig! jeg griner nåå\" men sannheten er at du egentlig ikke gjør en jævla DRITT med det. Så lenge du skriver \"det er så synd på japan\" på statusen, så betyr det at du er et godt og kjærlig menneske?! Jeg har også levd et grusomt liv, der jeg aldri har opplevd folk som virkelig har brydd seg... Så jeg forstår godt hva du mener
Ya
6
18.04.2011 20:25:42
Eg skjønner deg. Eg har blitt mobbet hele skuletida, har 0 venna. Føler eg e null verdt. Bare for eg er littegran annerledes. Eneste som er glad i meg er mamma og pappa og eg er glad eg har dem. Eg drømme om å hjelpa alle som har det vondt, eg sender penger til de som trenger det og har så lyst å reise å hjelpe heile verden som har det vondt, men eg hadde aldri klart det åleine:( Kvifor kan ikke alle ha det godt, det gjør så vondt å se eller hørre om andre som har det vondt. Eg drite i meg sjølv. Eg vil bare at andre skal ha det bra.
Anonymous
4
19.04.2011 22:49:01
Vel, jeg hater foreldra mine også, de jobber bare, og de har aldri hatt tid til meg. Aldri kjent de, aldri brydd meg om dem, bra at du har noen iallefall. Etter det jeg har gått gjennom, har jeg slutta å bry meg om andre og meg selv, men jeg syns det er bra at du prøver å hjelpe andre. Hvis alle bare hadde fått møtt gud, og alle had fulgt hans ord, hadde verden blitt bedre. Gud ga oss et valg mellom å følge han, eller å følge djevelen... vanskelig å følge gud når det ikke føles ut som om han bryr seg om deg (red: DU kan skrive inn til ung.no/oss og få svar)
Hva faen?!?
1
21.04.2011 20:58:38
Skriver ikke Gud med stor G en gang. Selv om jeg tror på Gud må jeg si at det var et veldig useriøst og urelevant svar når man ikke en gang vet om Gud finnes.
Anonymous
1
22.04.2011 01:15:30
Ingen kan bevise at Gud finnes, det er umulig. Det var jeg som skreiv det.. Jeg bryr meg ikke noe særlig om jeg skriver Gud med stor eller liten g. Gud er gud, samma om jeg skriver Gud med stor eller liten bokstav..
Hei på deg!
2
22.04.2011 17:27:12
Stor eller liten bokstav har etter min mening med respekt å gjøre.
Anonymous
1
23.04.2011 18:18:11
Vel, jeg bryr meg ikke så mye... Jeg pleier vanligvis å skribe Gud med stor G, men ikke alltid, kommer litt an på.. for meg er det ikke så viktig
Anonymous
2
24.04.2011 00:47:52
Skrive*
...
22
08.04.2011 20:04:25
Naturkatastrofer er jeg livredd for. Vi vet aldri når det dukker opp pluss at en naturkatastrofe har utrolige styrker og dreper mange 1000. Det har vert mange katastrofer de siste årene så kanskje enden virkelig er nærmere oss enn vi aner :S Håper ikke det!
Sphax
2
25.11.2012 19:54:25
Enden er nær hvor gammel er du da?
Margrete
18
08.04.2011 14:47:42
En gang når jeg så på TV så var det om et fly-kræsj. Da ble jeg så redd at jeg begynte å grine fordi faren min skulle til et annet land og reiste samme dagen med fly. Men mamma sa at vi kunne ringe til han sånn at jeg viste at han var i god behold. Og det var han:)

Kropp og helse

+ 40 flere

Skole, utdanning og jobb

+ 35 flere

Venner, forelskelse og fritid

+ 41 flere