GamlePetter: Tenk før du sender Les innlegg

Kommentaren

Bolig (ung.no)
Bolig (ung.no)

Tips for å få mindre lår, fastere rumpe og flatere mage?

 

Spørsmål

noen tips for å minske lår, og få en fastere rume og flatere mage? å jogge 3-4 ganger i uka pluss styrketrening de dagene jeg ikke jogger, funker det? også spiser jeg ofte og passe mye, og null godteri i hverdagen. Pluss at jeg har for det meste kuttet ut sukker og brød og mat med mye karbohydrater. mitt spm er derfor, viss jeg fortsetter slik vil jeg se resultater etthvert? har fulgt denne planen i ca en uke nå, og jeg lurer også på ca når jeg ser resultater? viss jeg i det hele tatt ser resultater da. Dette er foresten ingen slankekur, men en ny livsstil.

Dette spørsmålet og svaret er mer enn ett år gammelt. Endringer i lovverk og regelverk kan ha skjedd etter den tid.
 

Svar
Hei

Så bra at du har startet en bedre livsstil, med regelmessig trening og et sunt kosthold. Du vil uten tvil se resultater hvis du klarer å følge den planen du har satt opp. Jogge 3-4 ganger i uka, og i tillegg styrketrening de dagene du ikke jogger høres meget bra ut. Det er da viktig at du tar i skikkelig når du trener for å få effekt. Joggeturene bør ha en varighet på minimum 30 minutter, gjerne mye mer. Du kan f.eks. begynne på 24 minutter og øke varigheten med 2 minutter fra uke til uke, helt til du er oppe i joggeturer på 1 time eller mer. Du vil stadig komme i bedre form, og orke mer og mer, og da er det viktig å øke treningsmengde noe for at kroppen fortsatt skal få skikkelig effekt av treningen. Styrkeøktene bør ha en varighet på rundt 30 minutter eller mer, og det er kjempe bra om du trener hele kroppen. Du finner gode øvelser for hele kroppen ved å klikke her

 

Ved å også kutte ut sukker og starte et sunnere kosthold vil effektene forsterkes ytterligere. Husk at du fortsatt må spise nok, men da heller mer av grønnsaker, grove kornprodukter, mye fisk og hvitt kjøtt (kylling, kalkun og svin).

 

Du kommer absolutt til å se resultater ved å leve slik du har forklart her, men det er viktig å være tålmodig. Ofte tar det 6-8 uker før en kan se særlig forskjell. Det er store individuelle forskjeller i hvor raskt en kan se endringer, så det viktigste er at du prøver å opprettholde denne sunne livsstilen så lenge som mulig, og at du resten av livet er regelmessig fysisk aktiv og spiser variert og sunt. Ved å starte en slik sunn livsstil nå vil du garantert oppnå en meget gunstig kroppssammensetning (mindre fett, sterkere skjelett og sterkere muskler) frem mot våren og neste sommer:) Jobb på videre og hold deg til planen din uansett:)

For mer informasjon om utholdenhetstrening kan du klikke her.

 

Lykke til!!

Vennlig hilsen treningskonsulenten, ung.no

Tilbake til spørsmål og svar om Trening og idrett
Tilbake til spørsmål og svar
Les artikler om trening og idrett