Forelska i dame lærere
Jente, 15
Jeg er en jente på 15 og er ganske forvirra. Jeg kan bli helt sjukt forelska i dame lærerne mine og det gjør meg redd. Jeg blir sikkelig obsessed, føler jeg må snakke med hu hele tiden og gir hu klemmer hele tiden. Jeg har en greie for damer som er eldre enn meg, men jeg liker det ikke. Blir sikkelig ukomfortabel. Jeg elsker å se på filmer som inneholder lesbiske og ofte lærer student forholds filmer, mens alle vennene mine ser på normale greier. I dont like thiiiiiis
Svar
Hei
Mange ungdommer opplever å ha drømmer og fantasier om både potensielle kjærester og andre som det ikke er aktuelt å bli kjæreste med.
Det å være på søken etter sin egen seksualitet, handler for mange om å gå igjennom ulike faser. Ulike tiltrekninger, ulike seksuelle preferanser osv. Noen ganger tiltrekkes man jenter, noen ganger tiltrekkes man gutter og andre ganger tiltrekkes man av begge kjønn.
Det er så mye som spiller inn på tiltrekning og seksuell tenning mellom to mennesker, og når "alt stemmer" og følelser dukker opp, så spiller ikke alltid kjønn noen stor rolle. Noen mennesker har et slags mønster i å tiltrekkes av og tenne på begge eller samme kjønn, mens for andre kan en slik tenning dukke opp ganske overraskende.
Prøv å akseptere deg selv enten du er heterofil, homofil, bifil eller ikke ønsker å klassifisere deg selv verken som det ene eller det andre. Hvem og hva du tiltrekkes av handler også om hvilken situasjon du befinner deg i livet og ikke minst hvilke personer du treffer. Det er viktig å være nysgjerrig på seg selv.
Ta tiden til hjelp. Så faller sannsynligvis "brikkene" på plass etterhvert. Det går helt fint å ha fantasier uten å gjøre noe med det. Se også vedlagte artikler.
Vennlig hilsen helsesykepleier, ung.no
Besvart: 22.2.2020
Oppdatert: 22.2.2020
Vi har valgt ut dette for deg
Fikk du svar på det du lurte på?
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål


