Hva gjør jeg når jeg får purring på noe jeg har betalt?
Gutt, 15
Hei. Jeg er 15 pr blir 16 i år. Jeg har opprettet ett kjøp på en nettside og valgt at jeg skal betale fakura. Betalte fakturaen men fikk ny faktura for fornyelse. Har oversett det og blir truet med inkasso. Det var beløp på rjndt 200kr som er blitt til 410kr som di krever innen 2 uker ellers blir det en inkasso sak. Har ikke pengene og verken vil eller kommer til og ta dette opp med en forelder. Hva er beste løsningen? Mvh Gutt 15 (bekymret)
Svar
Hei
Du skriver at du har betalt fakturaen på kr 200,-. Jeg antar at du kan se at pengene har gått ut av kontoen din.
Noen ganger tar det litt tid før mottaker har registrert at pengene er mottatt, og sender ut purring selv om pengene er mottatt. Normalt vil purringen bli slettet når de har registrert innbetalingen.
Dersom det har skjedd en misforståelse og firmaet ikke har mottatt pengene du har betalt vil jeg anbefale deg å sende en melding eller e-post til firma der du viser til purringen og forklarer at du allerede har betalt. Lurt å si når pengene gikk ut av din konto.
Du finner normalt kontaktinformasjon dersom du googler firmaets hjemmeside.
Lykke til!
Hilsen Husbanken i samarbeid med Ung.no
Besvart: 20.2.2020
Oppdatert: 20.2.2020
Vi har valgt ut dette for deg
Fikk du svar på det du lurte på?
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål