Spørsmål og svar

Kan jeg utelate ett fag når jeg regner ut snittet?

Jente, 14

Hei, jeg går i niende klasse og jeg lurer på om: vi har 13 fag, og om jeg har fått 5 på alle UNTATT ett, kan jeg ta bort det faget når jeg regner gjennomsnitt å dele på 12 isteden? Litt kjipt når en firer drar ned hele snittet, så lurer på om det blir tatt som juks. Takk for svar:)

Hei!
Det er ingen vits i gjøre dette, det er jo bare deg selv som har behov for å vite snittet ditt. Hvis du utelater noe, blir det unøyaktig, og poenget med å regne dette er jo å få vite nøyaktig hva snittet er.

Hilsen rådgiver ungdomsskole i samarbeid med ung.no

Besvart: 11.1.2022

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål