Spørsmål og svar

Oppstart med klasse B

Gutt, 17

Hallo, jeg lurer på hva det første steget til a skaffe seg førerkort for bil er. Har gjennomført TG. Er det bare å begynne med kjøretimer med en gang og så ta det videre?

Hei

Her ville vi anbefalt å ta kontakt med trafikkskole og avtale veien videre.
Du kan godt starte med kjøretimer så fort som mulig sånn at du setter et godt utgangspunkt for egen øvelseskjøring.
Teoriprøve kan du ta når du føler deg klar for det.
Så en samtale med trafikkskolen du skal bruke vil være en god start da de vil kunne sette opp et opplegg som passer deg.

Hilsen Statens vegvesen i samarbeid med ung.no

https://www.facebook.com/bilendinStatensvegvesen

Besvart: 16.12.2024

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål