Får ikke det jeg bestilte på Tise.
Gutt, 13
Hei! For en stund siden prøvde jeg å kjøpe et par sko på appen Tise for 1800kr. Jeg og selger ble enig om en pris og jeg sendte han pengene. Etter litt tid tenkte jeg å spørre han om når skoene kommer. Jeg fant ut at han hadde slettet brukeren så jeg kunne ikke kontakte han lenger. Det har gått cirka 3 måneder og jeg har ikke gjort noe med det fordi jeg er så redd for at foreldrene mine blir sinte fordi de blir veldig sinte og skuffet av sånne ting. Jeg har fått lyst til å gjøre noe nå, men vet ikke hva jeg kan gjøre. Kan jeg få litt hjelp? Takk.
Svar
Hei
Så synd at du ikke har fått den varen du betalte for.
Når man inngår en avtale om kjøp og salg, skal begge parter få det de har blitt lovet.
Jeg synes du skal vurdere å snakke med foreldrene dine, de kan nok hjelpe deg på vei. Og du har ikke gjort noe galt, så jeg håper de ikke blir sinte og skuffet. Du kan også kontakte Tise og forklare situasjonen for dem. De er interessert i at folk bruker tjenesten deres, så det kan godt være de kan hjelpe deg med å komme i kontakt med selger.
For meg høres dette ut som svindel, så du kan vurdere om du vil anmelde dette til politiet, som da vil vurdere om de skal etterforske saken videre. Les mer om dette på politiets nettside om nettsvindel.
Hilsen juristen, ung.no
Besvart: 4.3.2020
Oppdatert: 4.3.2020
Fikk du svar på det du lurte på?
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål