Spørsmål og svar

Hva gjør jeg når jeg har blitt svindlet på Tise?

Jente, 17

Hei. Jeg kjøpte et par sko av en fyr på Tise lørdag over 1 uke siden og de har enda ikke kommet. Han sa han sendte med helthjem. Jeg betalte halvebeløpet og skulle betale andre halvparten når de kom. Jeg skulle sende han en melding angående om han hadde sporingsnummer, men jeg fikk ikke noe svar og jeg så han hadde slettet kontoen sin på Tise. Jeg prøvde å sende flere meldinger og ikke noe svar. Jeg betalte med paypal og prøvde å sende Mail til mailen som sto der, men den fantes ikke. Nå er jeg veldig sikker på at jeg har blitt svindlet. Hva gjør jeg? Fra en litt stresset jente

Svar

Hei


Dersom du har betalt for en vare, men ikke fått den, bør du forhøre deg med Forbrukerrådet om hvordan du går videre fram: https://www.forbrukerradet.no/kontakt-oss

Det er dessverre ikke mye annet å få gjort dersom man har overført penger til en useriøs aktør. Sørg for å bevare så mange opplysninger som mulig fra Tise-kontoen hans: brukernavn, sporingsnummer, kontonummer og andre relevante detaljer. Dette kan være til hjelp hvis noen får etterforsket hendelsen din. 

Vi har noen veiledninger du bør ta en titt på:

https://nettvett.no/sikker-netthandel/
https://nettvett.no/elektroniske-betalingslosninger/
https://nettvett.no/merkeordninger-for-trygg-netthandel/
https://nettvett.no/klage-pa-netthandel-i-europa/

Hilsen Slettmeg.no i samarbeid med ung.no

Besvart: 31.8.2020

Oppdatert: 31.8.2020

Vi har valgt ut dette for deg

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål