Spørsmål og svar

Kan jeg ta privatisteksamen i Spansk?

Gutt, 20

Jeg har ikke tatt noe språk på videregående, men har studiekompetanse. Etter videregående har jeg tatt ett år med spansk i latinamerika, er det nå mulig for meg å ta spansk som privatist og få det på vitnemålet?

Hei!

Det er absolutt mulig å ta fag fra videregående som privatist. Da melder du deg opp til privatisteksamen. Du kan lese mer om dette her.

Husk at hvis du skal få nye emner på vitnemålet så må du snakke med vitnemålsansvarlig ved skolen du har gått ved. Det er de som godkjenner fagkombinasjonen din.

Håper dette svaret var til hjelp. Lykke til!

Vennlig hilsen UngInfo i samarbeid med ung.no

UngInfo er et informasjonssenter for alle under 27 år.

Besvart: 26.1.2024

Vi har valgt ut dette for deg

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål