Jeg har fått blødning etter at jeg tok angrepille
Jente, 16
Tok en angrepille forrige uke en dag etter jeg ble ferdig med mensen, men har begynt å blø igjen startet med lite i går og blitt mere idag. Lurte på om det er vanlig siden hormonene mine er litt i kaos pga angrepille, men er likevel litt skeptisk for at noe ikke stemmer siden jeg hadde mensen forrige uke. Så er det noe jeg burde være bekymret over eller er det vanlig at sånt kan skje?
Hei!
Det er ikke uvanlig å få blødninger etter at man har tatt angrepille. Noen får kortvarige og små blødninger, mens andre får større blødninger som ligner mer en vanlig menstruasjon. Dette er en reaksjon på hormonene, og blødningene stabiliseres ofte etter at man har hatt en vanlig menstruasjonsblødning.
Husk å ta en graviditetstest 14 dager etter at du tok angrepillen!
Lykke til!
Vennlig hilsen helsesykepleier, Ung.no
Besvart: 18.2.2025
Vi har valgt ut dette for deg
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål