Jeg er forelsket i en annen jente. Hvordan kan jeg vise det?
Jente, 13
Jeg er forelska i en annen jenta og jeg hvet ikke hvordan jeg skal vise henne hva jeg føler for henne.
Hei.
Så hyggelig at du er forelsket. Det er spennende:)
Hvis du ikke allerede kjenner henne så godt, så kan du starte med å bli venner. Si hei og snakk med henne. Spør om ting hun liker, og finn ut hva dere har til felles. Dette gir deg også en bedre følelse av hvordan hun er og hvordan hun kan reagere.
Du kan vise henne at du liker henne ved å smile til henne og være hyggelig når dere er sammen. Du kan si fine ting til henne som at du f. eks synes hun er morsom å være sammen med. Vær der for henne hvis det virker som hun er lei seg en dag.
Etter hvert så vil du nok få en følelse av om hun er interessert i gutter eller jenter. Hvis du tror hun også forelsker seg i jenter, så kan du si at du liker å være sammen med henne. Hvis hun gir deg positiv respons på det, så kanskje du bare skal si rett ut at du er forelsket i henne. Da blir det litt sånn briste eller bære, men det må man tørre noen ganger. Det hadde jo vært superkoselig hvis hun er forelsket i deg tilbake:)
Hvis du ikke tør å spørre henne, så er det også helt fint. Kos deg med avstandsforelskelsen din enn så lenge. Den kan ingen ta fra deg:)
Håper du fikk svar på det du lurte på. Ønsker deg alt godt:)
Hilsen helsesykepleier, ung.no
Besvart: 17.11.2024
Vi har valgt ut dette for deg
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål