Hva slags fravær kommer på vitnemålet
Jente, 15
Hei! Går i 10 klasse og har litt spørsmål om fravær. Jeg hadde 20 dager i 8 klasse og 10 dager i 9. dette skole året har jeg bare 5 timer fravær. Er dette mye? Står alt på vitnemålet? Assa fravær fra 8-10? Påvirker dette noe for videregående? Som info er drømmen og komme inn på helse og oppvekst i X. Dette gir meg veldig mye indre stress og virkelig noe jeg trenger svar på.
Hei
Det er kun ditt fravær fra 10. klasse som kommer på vitnemålet. Senk skuldrene dine og du vil nå dine drømmer.
Kos deg den siste tiden på 10. trinn.
Alt godt!
Vennlig hilsen rådgiver og ungdomsskolelærer for ung.no
Besvart: 12.3.2026
Vi har valgt ut dette for deg
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål