Spørsmål og svar

Er det greit at en 07 er kjæreste med 09?

Jente, 13

Er det greit at en 07 er kjæreste med 09 uansett om han er født tidlig på året og hun født sent

Hei!

Det er lovlig for deg på 14 år å være sammen med en person på 16 år.

Verken det er greit eller ikke, kommer an på hva du føler.

Om du er komfortabel med å være i et slikt forhold, så kan du gjerne ta valget om å bli sammen med dem.

Derimot, om du føler du er usikker og vet ikke om du er komfortabel med forholdet - så kan det være anbefalt å holde unna og tenke over før du tar et valg.

Vennlig hilsen ungdomsredaksjonen, ung.no :)

Besvart: 18.7.2023

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål