Spørsmål og svar

Kan jeg ringe og purre på BUP?

Jente, 16

Hei, jeg lurte på en ting. Jeg ringte inn til bup som jeg går til for ca 2 måneder siden og ønsket ny behandler. Jeg fikk beskjed om at de skulle prøve, men at få av behandleren hadde tid. Etter denne telefonen har jeg ikke hørt noe mer og har ikke fått noen time med den gamle eller evt en ny behandler. Poenget er at jeg virkelig trenger å snakke med noen, men de har jo bare helt glemt meg? Hvor lang ventetid er normalt? Kommer de til å si ifra hvis de ikke får det til? Kan jeg ringe til resepsjonen igjen å høre om de vet noe, eller er det for masete? Mvh desperat jente

Svar

Hei.

Veldig bra at du spør om dette.

Du er innvilget helsehjelp på BUP og da syntes jeg du skal ringe dem og purre på den hjelpen i og med det har gått så lang tid. Det er ikke masete å ringe dem.

Hvis du ikke møter noen forståelse for at du trenger en behandler å snakke med ganske raskt, er du velkommen til å kontakte pasient- og brukerombudet for å drøfte hva som kan gjøres.

Med hilsen

Pasient- og brukerombudet (pasientogbrukerombudet.no)

Besvart: 27.10.2023

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål