Bruker p-piller, kan jeg være gravid?
Jente, 19
Hei! Jeg går på p-piller, og startet på dette for rundt 3 måneder siden. Jeg og kjæresten har hatt sex. Jeg var syk i begynnelsen av uka, og kasta opp. Tok da en graviditetstest som var positiv. Ble stressa og tok en til som var negativ. Har senere fått flere negative. Er det noen mulighet for at jeg kan være gravid, selv med flere negative tester?
Hei.
Siden du har tatt flere graviditetstester etter den positive, som alle har vært negative, er sjansen for en graviditet liten. Men jeg tenker likevel at det kan være lurt å få en vurdering hos fastlegen din slik at du kan være helt sikker. Det er mulig å få et sikkert svar om man er gravid eller ikke ved å ta en blodprøve som måler graviditetshormonet Hcg i blodet ditt.
Vennlig hilsen jordmor ung.no
Besvart: 22.6.2026
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål
