Beit meg ytterst i leppa, må jeg til legen?
Jente, 14
Hjelp jeg var så uheldig at jeg bet meg ordentlig hardt i tunga helt ytterst på tuppen! Det skjedde for 10 min siden nå og blødde en del, har stoppet å blø nå men det er det verste bittet jeg noen gang har opplevd i tunga :( gjorde sykt vondt og jeg kjente jeg bet meg igjennom :( er redd jeg skal få nedsatt følelse i tunga nå? Kan det skje? Jeg kjenner det er ekkelt der nå :( vil det gå over og må jeg til legen,, kan jeg få infeksjon av det her? Hvor fort kan jeg forvente at det her vil gro?
Hei,
Det hørtes plagsomt ut! Som du sikkert forstår er det vanskelig for oss å si om du bør til legen eller ikke uten mer informasjon. Jeg tenker nok det kan være lurt å vise bittet til foreldre eller foresatte, så kan de hjelpe deg med å vurdere om du bør ta en tur til legen.
Mases god bedring!
Med vennlig hilsen legen
Besvart: 8.12.2021
Oppdatert: 8.12.2021
Vi har valgt ut dette for deg
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål