Spørsmål og svar

Får ikke logget inn på BankID-appen

Gutt, 16

Hei, jeg er en 16 åring som har nylig blitt kunde hos DNB. Jeg har fått kodebrikke og hele pakka, men når jeg prøver å logge inn på BankID appen, står det at det enten ikke går eller at jeg ikke har opprettet en BankID bruker. Hva gjør jeg i dette tilfellet? Jeg får ikke opprettet Vipps med mindre jeg bekrefter gjennom BankID appen, og den funker jo ikke..

Svar

Hei,

Forstår dette er frustrerende. Har du kodebrikken, skal det være mulig å opprette Vipps og liknende ved å velge å logge inn med BankID og ikke BankID på mobil/app.

Det samme skal gjelde for selve BankID-appen, at man bruker kodebrikken først. Fungerer ikke dette har DNB flere råd du kan lese HER.

Fungerer heller ikke disse vil jeg råde deg til å ta kontakt med DNB, slik at de kan hjelpe deg og forhåpentligvis løse problemet.

Håper det ga svar på det du lurte på!

Hilsen, Slettmeg.no i samarbeid med Ung.no

Besvart: 6.3.2025

Vi har valgt ut dette for deg

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål