Mattekrav for lærerutdanningen ?
Jente, 19
Hei! Jeg er usikker på om jeg skal utdanne meg til å bli sosionom eller ta opp fag for å bli lærer. Jeg tror jeg hovedsakelig ønsker å utdanne meg til å bli grunnskole lærer, men har ikke den matte karakteren som kreves. Jeg fikk karakter 4 i 1P og karakter 2 i 2P. I den anledning har jeg noen spørsmål. Må jeg ta opp både 1 og 2P. Eller kun det faget jeg fikk dårligst karakter i? Og er det mulighet for å ta et års studium mens jeg tar opp matte faget?
Hei!
Det et mulig å ta opp det enkelte faget som privatist for å forbedre mattekarakteren din.
Du kan ta enkeltemner eller begynne på et annet studie mens du tar opp faget. Snakk gjerne med en karrierveileder for hvilke fag du kan starte med på universitetet.
Så lenge du har generell studiekompetanse kan du studere.
Besvart: 19.2.2023
Vi har valgt ut dette for deg
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål
