Spørsmål og svar

Lurt å spise godteri etter skolen

Gutt, 13

hei! jeg lurte på om lærere kan konfiskere/kaste godteriet eller drikken din mens du er inne på skolens området (ikke i klasserommet) og har friminutt. når det står i ordensregelemanget bare at det ''ikke er lov med BRUK av godteri'', og jeg bare holdt godteriet i hånden uten å spise det. kan de fortsatt kaste det?

Hei.

Takk for at du skriver til oss her i ung.no.

Jeg synes det høres veldig rart ut å gjøre det, men jeg vet jo ikke hvor ofte du har gjort det eller hvor strenge regler det er på din skole.

Det er vel kanskje slik at en lærer tenker at du har tenkt å spise det godteriet, hvis du har det i hånden din, og derfor har de lov til å ta det.

Kanskje lurt å vente til etter skoletid med å spise godteri.


Vennlig hilsen rådgiver og ungdomsskolelærer for ung.no

Besvart: 17.3.2022

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål