Spørsmål og svar

En fyr i klassen tok på ei jente uten at hun ville det

Gutt, 13

Burde jeg si til læreren min at en fyr i klassen min tok på en jente i timen uten at hun ville det?

Hei!

Så fint at du spør og ønsker å gjøre noe med det du har sett. Det er veldig godt å høre at du vil ivareta og hjelpe denne jenta, og man bør absolutt si fra til en voksen slik at dette ikke gjentar seg.

Kanskje burde du ta en prat med jenta først og høre hvordan det gikk med henne etter denne hendelsen og videre spørre om hun vil involvere noen av de voksne på skolen.

Si noe om hva du observerte og at dette så nokså ugreit ut. Og at du tar kontakt for å hjelpe.

Ønsker deg alt godt og masse lykke til!

Vennlig hilsen helsesykepleier i samarbeid med Ung.no

Besvart: 10.12.2024

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål