Hvorfor får min mor varsel fra posten på mine pakker?
Jente, 17
mamma får meldinger fra posten når jeg har bestilt ting på nett, selv om jeg bruker eget kort, navn, e-post, mobil osv. jeg klarer ikke finne ut hvorfor, det står ingen ting om det på nett. er det mulig å slå det av på noe vis? jeg bestiller ikke ting jeg ikke skal/vil holde hemmelig, men jeg synes fortsatt at det er litt ubehagelig. tørr ikke spørre mamma for mye, blir redd for at hun skal tro jeg prøver å skjule noe. (valgte sikkert feil tema, men ingen passet helt)
Svar
Hei Jente 17 år.
Det lyder som en frustrerende situation, og det er forståeligt, at du ønsker at holde dine online køb private. Her er nogle forslag til, hvordan du kan håndtere det:
Skriftlig henvendelse
Send en skriftlig henvendelse til Posten og beskriv problemet og etterspør en løsning. Det er dem som bedst kan svare på hva som er årsaken til at din mor får varsler på dine bestillinger. Du bør spørge, om de har nogle specifikke indstillinger eller løsninger for at sikre, at meddelelser kun sendes til den ønskede modtager.
Opdater kontaktoplysninger: Kontroller dine kontooplysninger hos de webshops, hvor du handler, og sørg for, at din egen e-mailadresse og mobilnummer er korrekt angivet for at modtage alle meddelelser.
Håper dette var til hjelp!
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Besvart: 23.7.2024
Fikk du svar på det du lurte på?
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål