Spørsmål og svar

Handler gym bare om å være best?

Jente, 14

Handler gym bare om å være best? Om å vere raskest og flinkest i alt? De som er best får bedre karakter enn oss andre. Jeg synest ikke det er greit, når vi andre prøver, men ikke er den beste til det. Det er jo ikke akkurat sånn at vi andre ligger på gulvet mens de andre springer, vi er jo med vi og, bare ikke så gode.

Hei!

Det er noe du viktig du tar opp her. Gym skal ikke bare handle om å være best, men også gi uttelling for innsats og engasjement, tenker jeg.

Bare noen få av oss har egentlig forutsetninger for å være best i gym ut fra fysikk og kropp. De aller fleste forsøker å «henge med» så godt de kan.

Jeg tenker at gymlæreren bør sette karakteren utfra både prestasjoner og innsats.

Er dette noe du/dere kan ta opp med gymlæreren deres?

Ønsker deg alt godt og masse lykke til!

Vennlig hilsen helsesykepleier i samarbeid med Ung.no

Besvart: 2.3.2025

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål