Spørsmål og svar

Smitte og testing.

Jente, 17

Hei. Jeg har hatt kjæreste i snart 4 måneder og har bare ligget med en person før jeg ble sammen med kjæresten min, men det er snart et år siden nå. Jeg har aldri testet meg for klamydia og sånt. Bør jeg teste meg nå selvom jeg ikke har symtomer? Jeg er redd for å ha det uten å vite det. Kan man ha klamydia uten å ha symptomer?

Hei

Så bra at du er oppmerksom på dette med smitte. Ja du kan være smittet uten å ha symptomer, og det er lurt å teste seg når man får en ny partner.

Les mer om testing, smitte og Klamydia her.

Lykke til videre.

Vennlig hilsen helsesykepleier i samarbeid med ung.no

Besvart: 14.11.2021

Vi har valgt ut dette for deg

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål