Spørsmål og svar

Jeg har 31,5 i feber er det farlig?

Gutt, 16

Jeg har 31,5 i feber er det farlig?

Hei!

Her mistenker jeg at du har målt feil. En kroppstemperatur på 31,5 tilsvarer en kraftig nedkjøling. Du kan lese mer om nedkjøling her.

Feber er fra og med 38 grader, altså en forhøyet kroppstemperatur.

Om du er i tvil om du har en farlig helsesituasjon så er ikke ung.no riktig sted å henvende seg. Vi kan ikke gjøre individuelle helsevurderinger og kan vi ha mange dager svartid. For slike spørsmål bør du ringe legevakten på tlf 116117.

Håper svaret var oppklarende!

Mvh

Legen, ung.no

Besvart: 10.4.2023

Vi har valgt ut dette for deg

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål