Hva skjer hvis jeg blir syk på skriftlig eksamen?
Gutt, 15
jeg har kommet opp i mate på skrifttilig eksamen som er et fag som jeg får 2er i som jeg ikke har lyst til å ta. jeg er også alegidtk mot gluten og når jeg spiser det så kan jeg få vodt i magen å kaste opp. hva kan skje vis jeg spiser gluten med vilje for å få en lege atest får å slipe skriftlig eksamen?
Hei
Hvis du blir syk, må du gå fra eksamen.
Da må du gå til legen din og få en sykmelding.
Det kan skje at elever blir syke på eksamen, dette er ikke unormalt.
Det går også helt greit å være syk på eksamen. Men jeg vil anbefale deg å prøve og ta den.
Jeg forstår du ikke liker dette, og det er litt urettferdig at alle kommer opp i forskjellige fag.
Vennlig hilsen rådgiver og ungdomsskolelærer for ung.no
Besvart: 18.5.2023
Vi har valgt ut dette for deg
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål