Hvorfor får jeg herpes i underlivet så hyppig?
Jente, 20
Hei! Jeg fikk førstegangsutbrudd av både herpes type 1 og 2 i underlivet i januar 2024. Har nå fått et 3 utbrudd oppå høyre kjønnsleppe. Hvorfor får jeg det så hyppig? Kroppen min bruker også svært lang tid på å heale sår.. har prøvd valtrex tidligere og bedøvende midler. Også prøvd Paracet. Ikke til noe særlig hjelp.
Hei.
Vi på Ung.no kan ikke svare på hvorfor du får det så hyppig, men det vi kan anbefale er at når det er noe du plages med, eller noe du bekymrer deg for er at du kan du snakke med helsestasjon for ungdom, fastlegen din, gynekolog eller chatte med de på Sex og samfunn.
Legger ved noen artikler som kan være nyttig for deg å lese.
Med vennlig hilsen helsesykepleier, ung.no
Besvart: 7.4.2024
Vi har valgt ut dette for deg
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål


