Spørsmål og svar

Power vil ikke la meg angre på mobilkjøp.

Gutt, 15

Hei! Jeg kjøpte meg en iPhone 16 hos power sist uke. Med en gang jeg åpnet den var jeg ikke fornøyd og vil returnere den og betale litt extra for en iPhone 16 pro. Har ringt dem og de sier jeg ikke har refusjonsrett på den.. Jeg ville høre om det står noe i loven om dette. Jeg leste meg litt opp på det og det står jeg har 14 dagers refusjonsrett, men vett ikke om det gjelder mobiltelefoner. Synes det er veldig dumt at jeg brukte konf pengene mine på noe jeg ikke er fornøyd med😢

Svar

Hei Gutt 15 år.

Du har dessverre ingen lovfestet rett til å returnere en vare kjøpt i en fysisk butikk, med mindre butikken selv tilbyr denne muligheten.

Hadde du derimot kjøpt mobilen i en nettbutikk, ville du hatt 14 dagers angrerett fra mottaksdato.

Hvis du ikke ønsker å beholde mobilen, kan du forsøke å selge den til redusert pris på plattformer som Finn.no eller Tise. Husk å oppgi at du har kvitteringen og at reklamasjonsfristen fortsatt gjelder i fem år. Dette kan gjøre det enklere å selge til en annen privatperson.

Håper dette var til hjelp!

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 10.10.2024

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål