Spørsmål og svar

Etter at han kyssa meg, har han trukket seg vekk fra meg.

Jente, 17

Jeg og en kompis klinte. Han går i klassen min og før det var vi veldig gode venner. Etter at vi klinte (han dro meg inntil han og det var han som starta og gjøre det) så har han sluttet å snakke med meg. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, og hvordan jeg skal reagere på dette fordi jeg har hatt følelser for han i nesten ett år. Jeg ville aldri ha en greie med han fordi jeg visste at det hadde ødelagt vennskapet vårt, men etter at han kyssa meg så har han trukket seg vekk fra meg.

Hei!

Så fint at du skrev til oss om kompisen din som har sluttet å snakke med deg etter at han kysset deg.

  • Kan det være at kompisen din ikke vet hva han skal si, at han er usikker?
    • Husk at det var han som tok initiativ og kysset deg
  • Kan det være at han også har følelser for deg?
  • Kan det være at han er lei seg og angrer?

Jeg anbefaler at du snakker med han en dag det passer. Kanskje kan du spørre om dere skal gå en tur?

Når dere går ved siden av hverandre er det lettere å snakke friere fordi dere slipper den tette blikkontakten ved å sitte rett ovenfor hverandre.

Du kan innlede med å snakke om vanlige ting, slik dere alltid har gjort.

Så kan du spørre hvorfor han sluttet å snakke med deg. Kanskje kan du si at du savner ham? Hvis han nøler, ikke svarer, kan du spørre om det var fordi han kysset deg.

Kanskje kan du si at du likte kysset? Se på reaksjonen hans.

Kanskje kan du også vurdere om du vil si noe om at du har følelser for han?

Ta kontakt med ham.

Ikke la tiden gå, da blir det bare vanskeligere.

Jeg håper dette er til hjelp for deg og jeg ønsker deg alt godt!

Hilsen helsesykepleier, ung.no

Besvart: 21.6.2026

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål