Avbestilte flybillett, men får ikke pengene
Jente, 18
Hei! Bestilte flybillett med Norwegian, der står det åpent kjøp alle billett-typer, innen 24 timer. Avbestilte 3 timer senere da det var feil dato. Fikk ingen avbestillingbekreftelse. Fikk bare kun skatter og avgift refundert. Er ikke det litt scam å skrive åpenbart på nettsiden, bare å søke opp, at du får fullt når du ikke får det? Kan Forbrukerrådet hjelpe meg? Er kjipe penger å tape. Og det er en ganske ny regel med Norwegian med åpent kjøp
Svar
Hei!
Dette høres ikke helt bra ut. Norwegian skriver selv på hjemmesidene sine at du skal ha full refusjon, dersom du velger å avbestille innen 24 timer.
Når de ikke holder det de lover, kan du forsøke å gjøre følgende:
1. Hvis du betalte flybillettene med kort, kan du kontakte kortselskapet eller banken og be om kortreklamasjon. Banken/kortselskapet skal da "ta over" kravet ditt og betale ut pengene som Norwegian skylder deg. Legger ved info om hvordan du kan gå fram:
Kortreklamasjon
2. Hvis banken din avslår kortreklamasjon og kan vise til en god grunn om hvorfor, så kan du klage inn saken til Transportklagenemnda. De vil behandle saken din gratis og fatte en avgjørelse:
Transportklagenemnda
Lykke til, så håper jeg det løser seg raskt!
Vennlig hilsen
Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no
Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.
Du finner mer informasjon på forbrukerrådet.no
Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet
Besvart: 29.6.2022
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål