Spørsmål og svar
Er det normalt å få merke/ avtrykk på leggen der sokken er?
Jente, 19
Hei! er det normalt å få merke/ avtrykk på leggen der sokken er? får merke etter et par timer, og merke roer seg ned innen ti minutter.
Hei!
Ja, det er normalt å få merke på leggen etter der sokken var. Dette skjer hos de fleste.
Det kan variere litt, utfra hvor tykk leggen er, hvor stram strikken på sokken er, hvor mye man står og går osv. (Hvis man står eller går mye, kan føttene hovne opp bittelitt hos alle, og da kan merket bli synligere).
Så dette er som regel helt ufarlig og normalt.
Alt godt! Vennlig hilsen lege, ung.no
Besvart: 23.3.2026
Vi har valgt ut dette for deg
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål

