Hva gjør jeg når jeg får feilmelding ved betaling?
Jente, 18
Hei, har fått en bot som jeg måtte betale i sismo.no. Jeg har prøvd gjentatte ganger å betale men tilslutt kommer det bare feilmelding. Når jeg går for å godta med bank ID min så funker det helt fint og det virker som betalingen har gått igjenom. Men når jeg kommer inn på sismo.no igjen så kommer det bare opp feilmelding. "Kravet ble ikke betalt Noe gikk galt under betaling av krav med KID-nummer: ". Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre og stresser veldig mye over at den ikke vil bli betalt. Fikk boten idag og vil betale den fortest mulig, siden jeg leste at man bare har 7 dager til å betale den. Jeg vil ikke få brev i posten fordi jeg er redd for at familien min skal finne ut. Hva gjør jeg???
Svar
Hei!
Så ergerlig med feilmelding når du forsøker å gjøre opp for deg!
Jeg ville ha sjekket etter en dag om betalingen likevel har gått gjennom. Hvis ikke kan du se om kravet inneholder et kontonummer du kan betale til slik at du i stedet kan betale via nettbanken.
Hvis det ikke er mulig anbefaler jeg å kontakte de som har utstedt boten for å forklare problemet, og eventuelt be om at det sendes en vanlig faktura som kan betales i nettbanken i stedet.
Håper det ordner seg raskt så du får dette ut av verden. Lykke til!
Hilsen Husbanken i samarbeid med Ung.no
Besvart: 11.8.2023
Fikk du svar på det du lurte på?
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål