Spørsmål og svar

Kommer boten fra Ruter i fysisk post eller digitalt?

Jente, 15

Får man purring i posten om man ikke betaler ruter bot? Eller får man purring digitalt, isåfall hvor?

Svar

Hei.

Dersom du ikke betaler boten på stedet skriver Ruter på sine nettsider at de sender en papirfaktura med informasjon om kontonummer, informasjon om betaling og fakturaen har en betalingsfrist på 14 dager.

Hvis du trenger rådgivning kan du ringe Ruter direkte på telefonnummer 22 05 70 70.

Du kan lese mer om Ruter i følgende lenke: Billettkontroll og gebyr | Ruter

Håper dette var til hjelp!

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 27.9.2023

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål