Spørsmål og svar

Bivirkninger av p-piller.

Jente, 16

Hei, jeg lurer på om bivirkninger man får av P-piller kan sammenlignes med graviditets bivirkninger/symptomer?

Hei

Både p-piller og graviditet innebærer at hormoner påvirker kroppen. Noen symptomer kan være like og det er sjelden man får tegn på graviditet før etter ca 7 uker.

Her kan du lese om bivirkninger av p-piller og litt om graviditet.

Lykke til videre.

Vennlig hilsen helsesykepleier i samarbeid med ung.no

Besvart: 3.7.2024

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål