Spørsmål og svar
Får vondt når jeg tisser, redd for at jeg har fått urinveisinfeksjon.
Jente, 13
Hei. Når eg tisser så får eg veldig vondt. Har gått med våt bukse ein heil dag. Har ikkje mensen og er litt redd for at eg har urinveisinfeksjon.
Hei!
Takk for at du skriver til oss!
Det vanligste når man har smerter ved tissing er at man har urinveisinfeksjon/blærekatarr. Nesten alle blir friske av seg selv, vanligvis i løpet av en uke, så i første omgang trenger du ikke behandling.
Dersom plagene varer i mer enn 7 dager, du får feber og føler deg i dårlig form så bør du oppsøke fastlegen din.
Lykke til!
Vennlig hilsen helsesykepleier i samarbeid med ung.no
Besvart: 8.12.2023
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål
