Spørsmål og svar

Er ikke blitt trukket på min app etter kjøp

Gutt, 16

Hei! Jeg har bestilt mat på en fast-food resturant tre ganger på rad uten å bli trukket penger. Jeg bestilte gjennom appen deres, hvor kortet mitt er lagt inn. Sist gang jeg ble trukket der sto det Klarna på kontoutskriften, men jeg har ingen gjeld inne på sidene deres. Disse kjøpene har vært noen dager imellom hverandre, og ligger nå på 180kr til sammen. Det har gått flere virkedager etter kjøpene uten noen trekk eller reservasjoner. Er det mulig at jeg får en regning i posten eller liknende? Hva anbefaler dere at jeg gjør? Er veldig fornøyd med avslaget xD, men vil ikke få noen uforventede utgifter.

Svar

Hei.

Det er vanskelig for meg å kunne si noe om hvorfor du ikke er blitt trukket for dine kjøp. Dersom du ikke ønsker å få en uforventet utgift kan du se an i en uke og dersom pengene ikke blir trukket fra kontoen din kan du eventuell selv ta kontakt for å høre hva som er bakgrunnen for manglende betaling.

Vær oppmerksom på at foreldelsesfristen i Norge er på 3 år, det vil si at selgeren godt vil kunne kreve sin regning betalt i inntil tre år etter kjøpet skulle ha været gjennomført.

Håper dette var til hjelp.

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 3.7.2023

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål