Spørsmål og svar

Jeg har dårlig ånde, men tannlegen mener at det ikke kommer fra tenner?

Jente, 16

Hei jeg har hatt problemer med ånden min i mange år nå. Tannlegen sa at det ikke var noe i munnen som kunne ha ført til dårlig ånde. Derfor dro jeg til legen og fikk antibiotika for å få bort bakteriene i halsen eller noe. Det funket en stund tror jeg men nå føler jeg at det kommer tilbake. Det va noen måndeder siden jeg tok antibiotika tabelettene. Jeg får dårlig ånde selv etter at j eg har pusset tennene. Tatt tanntrå, pusset tunga ig brukt tungeskraper og brukt alkoholfri munnskyllevann. Jeg føler at jeg har mye slim i halsen. Er det noe jeg kan gjøre med dette? Jeg føler at jeg må drikke vann konstant for å få bort det illeluktende slimet i halsen min

Hei!

Jeg tenker at det kan være mandelsten i halsen som forårsaker dette. Jeg tror heller ikke at det kommer fra tenner eller tannkjøtt. Ta kontakt med fastlege for vurdering.

Lykke til!

Vennlig hilsen tannlegen i samarbeid med ung.no

Besvart: 15.6.2022

Vi har valgt ut dette for deg

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål