Kan det være en spontanabort?
Jente, 20
Hei, jeg fikk en blødning når jeg satte meg på do ved forventet mens. Jeg blødde bare når jeg satt på do og ikke før og etter. Testet positivt etter. Er 6+4 uker nå. Jeg har hatt en strekk lignende følelse nederst i magen. I tilegg til menssmerter. Idag har jeg blødd store deler av dagen. Ikke så mye at det er synlig blod i do som ved mens men det er blod på papiret og i bindet. Ikke noen klumper. Kan det være SA? Er veldig beskymret.
Hei.
Det er dessverre veldig vanskelig å gi deg et sikkert svar på spørsmålet ditt. En blødning av den type du opplever nå, kan være starten på en spontanabort, men det behøver nødvendigvis ikke å være det. Men siden du også kjenner på kramper i magen, er beklageligvis muligheten for en spontanabort litt større enn det motsatte. Jeg vil råde deg til å oppsøke fastlegen din slik at du kan få et helt sikkert svar der. Beklager at jeg ikke kunne gi deg et mer positivt svar.
Vennlig hilsen jordmor i samarbeid med ung.no
Besvart: 30.10.2022
Spørsmål og svar som ligner
Still oss et spørsmål
Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.
Still et spørsmål