Spørsmål og svar

Må jeg kode hvis jeg går grafisk design?

Jente, 18

Hei. Jeg er veldig interessert i å studere grafisk design men lurer på om man må kode? Har fått høre at man ikke trenger kode eller skal kode i studie men er usikker.

Hei,

Vi er ganske sikre på at du ikke skal kode når du studerer grafisk design. For å være sikker så kan du kontakte lærestedet som tilbyr grafisk design og også høre med dem om studiet inneholder koding. De har oversikt over læreplanen og kan gi deg et sikkert svar.

Håper dette svaret var til hjelp. Lykke til!

Vennlig hilsen

UngInfo i samarbeid med ung.no 

UngInfo er et informasjonssenter for alle under 27 år.

Besvart: 25.1.2024

Vi har valgt ut dette for deg

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål