Spørsmål og svar

Er det mulig og få vekk kvisene på nipplene? Og hvordan da?

Jente, 16

Hei.. eg lurer på ein ting er det mulig og få vekk kvisene på nippelene? Og hvordan da?

Hei, og takk for at du skriver til ung.no!

Nuppene på niplene er ikke kviser, men talgkjerteler. Dette er noe alle har. De produseres talg i kjertlene rundt brystvortene for å smøre huden rundt brystvorten. Disse vil alltid være der som nupper. Om du klorer eller klemmer på de, kan de bli betente og hovne. Siden de skal være der er det best å la de være i fred.

Lykke til!

Vennlig hilsen helsesykepleier, ung.no

Besvart: 30.5.2022

Vi har valgt ut dette for deg

Fikk du svar på det du lurte på?

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål