Spørsmål og svar

Posten mistet en pakke fra Temu - hva gjør jeg?

Jente, 17

Jeg bestilte en pakke fra temu. Pakken kom til norge og jeg fikk den inn i posten appen. Jeg fikk mld om at pakken er levert i postkassen men når jeg sjekket (5min etter jeg fikk mld) så var den ikke der. Jeg ringte kundeservice å han sa pakken var plassert i feil stativ. Han skulle gi meg beskjed neste dag om oppdatering. han sa pakken mistet og de ikke kunne levere den. Dette var 400kr verdt av ting og jeg ringte for å spør om erstatning, men jeg fikk ikke. Har jeg rett på penger fra dem når de mistet en pakke som skulle til meg?

Svar

Hei.

Jeg har forstått det slik at Temu er fraktbetaler. Dersom det stemmer er det Temu som må klage direkte til Posten. Du bør sende en skriftlig klage til Temu og be de ordne opp. Du kan legge til at dersom det ikke er en løsning innen 7-14 dager ønsker du enten å heve kjøpet eller få en ny forsendelse uten kostnad for deg.

Får du hverken kjøpesummen refundert eller en ny pakke, kan du kontakte Forbruker Europa for å få hjelpt til å klage saken inn: Kontakt oss : Forbrukereuropa

Håper dette var til hjelp!

Vennlig hilsen

Forbrukerrådet i samarbeid med ung.no

Forbrukerrådet er en interesseorganisasjon som arbeider for et forbrukervennlig samfunn, og vi hjelper deg med å løse ditt forbrukerproblem gjennom råd og veiledning hvis du og selgeren blir uenig.

Du finner mer informasjon på https://www.forbrukerradet.no/

Følg oss på facebook/forbrukerradet og twitter/forbrukerradet

Besvart: 6.2.2024

Fikk du svar på det du lurte på?

Spørsmål og svar som ligner

Still oss et spørsmål

Fant du ikke svar på det du lurer på? Da kan du stille oss et eget spørsmål. De fleste får svar innen 1-3 dager.

Still et spørsmål